No estic agust
És el primer cop que parlo d'això i em fa una mica d'engoixa, però esque no sé que fer
Fa uns anys per problemes familiars no menjava bé, avui en día intento menjar més però em costa, tambè pateixo d'ansietat i encara quan no estic bè, menjo menys.
Ho vaig parlar amb els meus pares però la meva mare no sap què fer, i el meu pare es pensa que un mateix ha de ser fort i que tot passa...per tant, no vaig a cap psicòleg.
Si que es cert que vaig anar a un, però no em va servir de res.
Intento fer exercici però em costa molt, tot i que intento ser constant...
Sempre em diuen que soc molt primeta, el meu pare em diu què soc un "saco de huesos" i cada cop que em miro els braços em deprimeixo perquè em veig massa prima.
Quan m'estiro al llit, sempre m'he de curvar, perquè quan estic plana noto molt les meves costelles i encara em deprimeixo més.
Tinc poquísima autoestima i no sé que fer, porto temps així :(
Necessito consells, ajuda, o ànims perquè penso que mai aconseguiré com vull estar :(
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa! Estàs en l’adolescència, aquesta etapa és de molts canvis, entre ells els físics i els emocionals. En aquest moment deixem de tenir un cos de nena per tenir un d’adulta. El nostre cos canvia, i és normal que hi hagi coses que no ens agradin tant com d’altres. El consell que et donem és que acceptis aquests canvis. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les, el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. És cert que podem fer coses que millorar però mai des de l’obsessió. Com bé dius, et forces a no menjar certes coses que t’agraden, i aquí estàs tenint una mala relació amb l’alimentació. La bona relació amb el menjar és aquella equilibrada, tots els aliments ens aporten energia que necessitem per fer funcionar el nostre cos. Pensa que potser no pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. I, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canviar. Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos. L'autoestima no només és el teu físic, l'autoestima està definida pel físic, les habilitats, el caràcter, els gustos, la manera de ser de cadascú, etc. Una abraçada!
La Laura Centellas