TCA controlat?
Porto gairebe tota la meva vida pendent del meu fisic. He passat temporades d’enganyar als meus pares i fer veure que marxava a dinar/sopar amb amigues per poder-me saltar apats, en diverses ocasions he intentat vomitar i algun cop ho he aconseguit pero se’m fa super dificil, tinc setmanes que em fa fastic absolutament tot el menjar i altres que no puc parar de menjar sense control… en tema esport moltes vegades se’m passa pel cap posar-me a fer exercici a la matinada, i aixo faig. El cas es que la gent em diu que m’aprimo pero jo em comparo amb anys anteriors i em veig exactament igual. Soc conscient que podria estar patint un TCA des de fa molts anys, pero sento que el puc controlar sola, que procuro no arribar a cap limit per no acabar ingressada. Tinc una ansietat descomunal i realment hi ha dies que desitjaria estar en un centre per acabar amb tot aixo, pero despres penso en la quantitat de diners que val aixo i se’m treuen totes les ganes… qualsevol diria “abans de tot va la salut” pero en el meu cas els meus pares no estan disposats (ni poden) pagar una barbaritat cada mes. No se que fer ja…
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques portes un temps patint... El pas que has fet consultant és molt important per a la teva recuperació! això han de saber-ho els pares per poder-te ajudar. No podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor... Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. No cal arribar al límit per estar ingressada, com tu dius, per demanar ajuda! Tu sola no pots amb això, creu-me, necessites als professionals per deixar aquesta situación enrere. Hi ha motles opcions per a tractar un posible tca, no totes són pagant, que els diners no et frenin! Com bé dius, és la teva salut, i estic segura que quan els teus pares siguin conscients del que estas passant, no pensaran en els diners, pensaran en buscar tots els recursos necessaris per a recuperar-te! De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas