PREGUNTES
Bones,
Fa uns 4 anys considero que vaig passar anorexia nerviosa (dic considero perquè cap metge ho va diagnosticar com a tal) però sé que era obvi anorexia per tot el que he anat sabent anys després.
Després d’allò, vaig superar-ho (perquè ja dic q no va arribar a certs límits, vull dir que ja va parar) i des de llavosrs sempre m’ha costat està en el mateix pes. És a dir, no sé, noto que la dieta és la mateixa i el esport el mateix, i noto que el meu pes va variant (estem parlant un canvi de potser uns 4 kg que no és pas massa). Però, no sé sincerament com fer-ho per mantenir-me en el meu pes i no baixar ni pujar. Perquè és com, si magés cada dia el mateix (cosa que obviament no faig) juraria que el meu pes variaria.
I, doncs, sincerament no tinc ganes d’anar amb un nutricionista i que em faci contar calories i merdes. Simplement, nse com puc intentar estar a la mateixa línea de pes (repeteixo que la dieta és la mateixa i l’esport el mateix).
POtser és degut a canvis hormonals o algo? Esq no ho entenc….
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques, la teva preocupació és el pes. El pes no només està definit pel greix corporal, el pes està constituït pel greix, pel que haguem menjat, pel líquid, pels músculs, pels ossos, per la constitució… hi ha molts factors que el defineixen. De fet, durant el dia pesem diferent, si he manat al lavabo, si hem menjat, si hem suat, etc. No t’obsessionis amb el número que veus a la bàscula, no et defineix!! Podria ser degut a temes hormonals com tu dius, però nosaltres no estem especialitzades en aquest tema i no et sabriem dir, som psicòlogues. T’animem a que busquis respostes a les tevés preguntes a professionals! Una abraçada
La Laura Centellas