AJUDA
Al maig o així vaig començar a tenir conductes alimentàries no molt bones, em saltava l’esmorzar i berenar i dinava i sopava poc. Al juny ja no tenia ni ganes de menjar, ho feia per obligació i al acabar de menjar tenia moltes ganes de vomitar.
Durant l’estiu he intentat tornar a esmorzar i menjar mes progresivament, ara ja no em pesava cada dia a la bascula ni em mirava la panxa per veure si d’em marcaven les costelles, estava be, pero l’altre dia vaig veure que pesava 51,5 (al maig pesava com 53,5 i al juny 50), i em vaig sentir malament tot i que em vaig intentar convénçer de que estava perfecta, em vaig tornar a menjar el cap i bueno ara em torne a donar una mica de cosa menjar i al acabar em quedo bastabt plena, com abans, i jo creia que ho havia superat, perquè ja tornava a menjar amb normalitat i fins i tot tenia gana pero tot va canviar fa 2 dies.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques fa uns mesos que vas començar a tenir conductes alimentàries inadequades i ara estan tornant a aperèixer. El pas de reconèixer que no ho estas fent bé i demanar ajuda és molt improtant. Quan hi ha consciència del problema és quan es pot solucionar el problema! Per tant, estigués orgullosa del pas que has fet, és el més important! El pes no només està definit pel greix corporal, el pes està constituït pel greix, pel que haguem menjat, pel líquid, pels músucls, pels ossos, per la constitució… hi ha molts factors que el defineixen. De fet, durant el dia pesem diferent, si he manat al lavabo, si hem menjat, si hem suat, etc. No t’obsessionis amb el número que veus a la bàscula, no et defineix! Les conductes que ens expliques no són saludables, necessitem els aliments per viure, són els aliments els que aporten energia al nostre cos, són vitals, no juguis amb el menjar! Intenta tenir un estil de vida saludable: una alimentació variada i equilibrada i fer esport 4 o 5 cops a la setmana sense exigir-te massa. Gaudeix de l’activitat esportiva que et faci sentir bé i no facis esport per obligació ni per cremar calories. La paraula controlar no és saludable, en el moment que ens estem controlant ens entra aquesta ansietat que comentes, i sentiments de culpabilitat que hem d'evitar. Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Espero haver-te ajudat.
La Laura Centellas