Jo i l'autoestima
Hola!, Ja fa temps que no em sento bé amb mi mateixa, faig veure que ho estic però no és així. Tots els nois amb els que he estat d'algo m'han acabat deixant per una altre i no em feia sentir gents bé. No se si en algun moment en ma vida he tingut autoestima pero si n'he tingut l'he perdut del tot, em comparo a totes hores amb les que m'han deixat i penso que tenen elles que no tinc jo, serà que soc diferent?, no soc suficient?, elles tenen alguna cosa que jo no tinc? Son algunes preguntes que em faig constantment i no trobo la resposta. Tampoc sé com fer per pujar-me l'autoestima, ja que tinc el cabell arrissat i només em veig bé amb el cabell llis. Per altre banda m'importa MOLT l’opinió que les persones puguin tenir cap a mi i quan he sentit algun comentari dolent cap a mi m'ha afectat molt. Espero que pogueu ajudar-me, gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
L'autoestima és un sac que s'omple de dues maneres: missatges interns (què et dius a tu mateixa) i missatges externs (què et diuen les altres persones).
Pel que sembla, els missatges interns no són gaire positius i dels missatges externs només t'has centrat en una part. Obviant tot el que pensen i et diuen les persones del teu entorn (família, amistats, professorat...).
És perillós centrar tota l'autoestima en només si "ets escollida" per altres persones. Els hi dones molt poder i a més hi ha el risc de perdre la teva identitat.
Hauràs de canviar el focus i deixar d'enfocar les altres persones. Posa el focus en tu, posa't al mig i centra't en tu. Què t'agrada? Quins són els teus punts forts? Quins valors tens? Com ets com a amiga? i com a filla?
Intenta respondre aquestes preguntes. i quan tinguis una petita llista, escriu-la en un paper i penja-la a l'armari o en algun lloc visible de la teva habitació. No pots controlar el que els altres pensen o poden dir de tu, però sí que pots anar dirigint els teus pensaments. Al principi és difícil, cal entrenament.
Ves-nos escrivint.
Una abraçada!
La Laura Centellas