Timidesa i falta d'expressió
Hola! Moltes gràcies per la feina que feu, es de molta ajuda!
Des de petita he sigut molt tímida. Tot i així de més petita era més oberta, però sento que des de fa uns anys que m'he tancat bastant. Em costa expressar les emocions, a vegades no tinc ni ganes de parlar, només estar sola, i també noto que ric molt poques vegades... De fet, només sóc capaç de parlar obertament i sent "jo mateixa" amb contades persones, es com que em costa molt arribar a un punt de confiança per poder ser jo. Tinc moltes ganes de començar a expressar-me millor, parlar, donar la meva opinió, conèixer gent nova... Però em costa MOLT.
Que puc fer per ser més oberta i per parlar amb la gent sense sentir aquesta impotència que em fa sentir la timidesa?
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules, ens donen ànims per seguir amb la nostra feina!
Pel que fa a la timidesa, aquesta es caracteritza per la por a la valoració que les altres persones puguin fer de nosaltres. Això vol dir que poses el focus en l'altra persona i no en la conversa o en tu.
Costa molt fer un canvi radical d'un dia per l'altra i, sovint, no acaba tenint resultats a llarg termini, així que t'animem a fer una llista d'objectius i els ordenis de més difícil a més fàcil. Comença pel més fàcil. Per ex. "Saludar als companys/es de la meva classe". Una vegada portis una setmana fent això cada dia, hauràs superat aquest graó i podràs plantejar-te el següent repte ;)
Per altra banda, tampoc passa res si tens persones escollides amb qui t'obres completament i hi confies. Les amistats/relacions més íntimes impliquen això: són reduïdes perquè les puguis cuidar bé. Així que et recomanem que facis 3 categories amb 3 objectius diferents:
- Amistats íntímes - Què vull aconseguir?
- Amistats - Què vull aconseguir?
- Companys/es - Com vull ser?
Mica en mica, d'acord. Els canvis necessiten el seu temps per assentar-se bé.
Una abraçada!
La Laura Centellas