Preocupacio:/
Hola
Jo soc una nena de 14 anys que m’acaban de diagnostica déficit de atenció i un nivel intelectual baix (inteligencia limit) o sigui que el meu CI está entre el 70-80 i aixo vol dir que esta Per baix de la mitjana que es Entre el 85-115. La cosa es que ara estic bestant preocupada pero a la vegada em sentu aliviada perque per una banda em fa po que fracasi en el futur pero per l’altre banda em sentu tranquila perque ara entenc comportaments meus a la clase, perque no prestava atenció, no em concentrava, perque suspania tants examens haven estudiat molt, perque em sentia inutil…ara ja tinc una expliacio a totes aquestes coses . Pero clar em fa molta po que fracasi en el futur tot i que se Que ara Tindre ajuda a la escola (EAP) , pude m’adaptaran algunas cosas en els estudis , tindre ajuda de professionals pero ns aixo de que tinc un CI mes baix del normal em fa pensa que soc Tonta.
I buenu no se tinc molta po de falla en els estudis a no passa de curs perque per molt que tingui Ajuda tampoc vull que em Tractin diferent els meus companys de clase, no em vull senti diferent els altres. Pero per l’altre banda se que necesito Ajuda perque si no anire a pitjo i no vull tenir aquets pensaments que he Anat tinguen fins ara de que no Serveixu per res, que soc Inutil ja que tota la meva vida me sentit malament sobretot a la escola i m’ha fet tenir una autoestima molt baixa i molt poca confiansa amb mi ja que sentia que tot El que feia U feia malament, m’esforçava per estudia i suspania i tot aixo em feia passar-m’ho malament i deixa de creura amb mi ...
i doncs res mes que em fa po com aniran les cosas a partir d’ara i no se si pendram aquest diagnostic que m’han Fet com una cosa positiva o negativa.
Gracies per respondra:)
Laura Centellas

Hola!
El procés d'acceptació d'un diagnòstic pot ser llarg i pots passar per totes les emocions que has descrit: alleujament, ràbia, por, tristesa.... És natural que tinguis emocions contraposades.
Per altra banda també dir-te que la mesura del QI no és estàtica (no és sempre igual) sinó que va fluctuant segons l'estat de la persona. Així que, tot i que tens una puntuació, no te la prenguis com que és l'única. Potser d'aquí dos o tres anys tornes a fer el test i canvia una miqueta.
Entenem perfectament la por que expliques sobre el que passarà. Necessitem estar tranquils i sentir que tot està una mica "planificat". Confia en l'EAP i en la seva ajuda. Si veus que al desembre continues tenint problemes, podries parlar-hi i intentar canviar el que no et funciona, com ho veus?
Això és important: si sents que no t'està ajudant o que aquesta ajuda és massa per tu, diga-ho. Així aniran trobant la "dosi" d'ajuda perfecta per tu ;)
Molts ànims!!
Una abraçada!
La Laura Centellas