Dubtes sobre embaràs i ovulació
Bona tarda, he mantingut relacions sexuals sense protecció amb la meva parella avui dissabte pel matí i tenim dubtes sobre si és possible que hi hagi un embaràs ja que l’acte va tenir lloc en el segon dia després de que hagués acabat la ovulació. Estem preocupats però al ser cap de setmana no està obert el centre per a joves d’assessorament sexual i la informació que hem trobat online és confusa. Hem anat a comprar la píldora del dia de després per si de cas. Segons hem llegit, aquesta el que fa és evitar o retrassar la ovulació, la qual ja he passada. Amb la qual cosa tenim dubtes sobre l’efectivitat de la pastilla. Li hem exposat els nostres dubtes al farmacèutic, però aquest no ens els ha resolt i ens ha venut el producte sense donar-nos gaire informació. Tenim pensat anar al centre de joves d’assessorament sexual dilluns al matí a veure si ens poden resoldre els dubtes. Tot i així, us escric per si es publiqués abans, i que serveixi d’experiència per a altra gent. Gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Sempre que hi ha relacions sexuals sense utilitzar cap mètode anticonceptiu ens exposem a la possibilitat d'un embaràs.
Calcular el dia exacte de l'ovulació pot ser complicat, i si les relacions sexuals de risc es van mantenir al voltant de la data en la qual sospites que vas ovular, les probabilitats d'embaràs augmenten.
Per tant, si no esteu buscant un embaràs, el millor seria utilitzar algun mètode anticonceptiu per evitar-ho. I pel que fa a l'anticoncepció d'emergència, es recomana prendre-la com més aviat millor després de les relacions sexuals de risc. Recordeu que no pot utilitzar-se com a mètode anticonceptiu habitual.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas