Rebuig
Holaa!!
Bé, primer de tot gràcies per la feina.
M'agradaria explicar-vos una situacxió que he viscut fa poc perquè crec que ho necessito per poder seguir tirant endevant. No sé si estic buscant cap resposta concreta, només potser que em doneu la vostra opinió i algún consell per poder seguir endevant.
El cas és que fa poc un tio de 35 anys se m'ha declarat dient que estava polt pillat de mi... Jo habia parlat amb ell però de temes trivials quan coincidiem en els mateixos ambients, però mai amb cap tipus d'intenció més enllà de no ser borde. L'home no és mala persona i jo no vaig voler fer-li mal quan em va dir el que sentia però m0hi vaig sentir molt molt molt incòmoda. I li vaig dir que jo no pensava això i que si us plau ho respectés (jo no soc major d'edat ni tan sols!) Ell ho ha respectat però aquest cap de setmana sé que coincidirem al mateix espai i jo no sé com he d'actuar. Em sento quasi culpable de que ell s'hagi pillat, i si jo li vaig fer entendre que volia algo quan en veritat ni tan sols ho vaig pensar? (veig aquest home més a prop del meu pare que de mi i en cap moment he pensat en ell ni tan sols com un amic, estem en etapes de la vida super diferents...)
Com he d'actuar? JO he explicat la situació a casa meva i ma mare m'ha explicat que a ella li va passar alguna cosa semblant però ella no havia de coincidir tants dies a la setmana amb el noi. NO sé com actuar ara quan ell sigui allà... Creieu que he fet bé de dir-li clarament? M'hauria de sentir culpable? HE de cambiar alguna cosa per que els homes "tant grans" (en comparació amb mi) no s'hi fixin? (és el segon cop que em passa això...) Em sento culpable.
Gràcies per llegir-me.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
Quina situació més incòmode! Ets molt valenta i t'aplaudim des de tota la redacció!!! El cert és que no et toca passar per aquesta situació, ja que els homes de 35 anys (i altres edats) haurien de tenir clar que això es pot considerar un abús.
Tu no ets responsable de RES! per tant, no t'has de sentir culpable de RES! Has sigut amable amb una persona, no li has donat a entendre res. La culpa no és teva, la responsabilitat és tota d'ell.
Et felicitem de nou per haver-ho explicat a casa teva i l'únic que podem dir-te és que tens tot el dret de posar distància amb aquesta persona si et fa sentir incòmode. Si no et ve de gust parlar-hi ni acostar-t'hi, no ho facis! No hi tens cap obligació. Aparta-te'n si és el que et surt.
No has de canviar RES de tu! ha de canviar la societat actual, ha de canviar el masclisme i el sistema patriarcal, ha de canviar aquesta idea que les relacions amb molta diferència d'edat són romàntiques....
Aix.... t'abracem molt fort,
La Laura Centellas