Em sento diferent
Des de petita em sento rebutjada, sento que no encaixo i sempre han fet comentaris molt ofensius sobre el meu cos, he arribat a perdre molt pes en molt poc temps, busco ajuda i no la trobo perquè sento que no m'entenen ja que sempre tracto de suavitzar tot el que dic però no tinc gens de ganes de menjar i si ho faig vomito i després m'acabo autolesionant, i no se que fer. Estic espantada.
Merci per l'ajuda.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques fa temps que estas patint, no et sents bé amb tu mateixa ni amb els altres. Vivim en una societat amb molta diversitat, també diversitat corporal, hi ha molts cossos, moltes personalitats, molts caràcters, etc. No ens hem de comparar amb el nostre voltant, serà diferent perquè cadascú ho és. També és cert que existeixen uns estandars de bellesa que la societat accepta i els altres els rebutja. Hem de ser nosaltres els que no acceptem aquests estàndars, ja que com hem dit, hi ha tants cossos com persones hi ha en el món. Pel que ens expliques, per rebaixar aquesta angoixa que sents, utilitzes el menjar i en alguna ocasió t'has autolesionat, estàs patint molt... necessites ajuda! Perquè et puguin ajudar has de ser sincera, ahs d'explicar tot allò que et passa i sents, sino no podràn ajudar-te. Amb el que ens expliques no podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor... Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas