problemes amb el menjar
hola, porto un any menjant menys del que podria perque em veug gorda. estic cansada d’escoltar als meus amics dir que estic be, que tinc cuerpazo, que si poguesdin tindrien el meu cos… els primers dies ho vaig passar molt malament pero poc a poc m’he anat acostumant. no em vull diagnosicar pero parlant amb el meu tutor i els meus pares em van dir que podria tenir desordre alimentici. que necessito saber per si realment es desordre alimentici? no m’agradaria parar de tenir aquesta relacio amb el menjar fins que finalment m’agradi el meu cos. aquests dies estic tenint molts atracons i vull provar de vomitar a proposit pero em fa una mica de por, ho vull intentar pero no se quan i on fer-ho (som 6 a casa meva) gracies per llegir-me espero que em pogueu respondre i donar-me solucions o aclarar-me les coses, gràcies.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques portes un temps patint... El pas que has fet consultant és molt important per a la teva recuperació! No podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor... Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Moltes vegades les nostres emocions accentuen els nostres complexes. I, quan ens fixem amb una part del nostre cos que no ens agrada, ens quedem enganxats i ja només veiem allò. Nosaltres t'ajudarem però això que estas sentint hans de saber-ho els pares, són els teus pares i volen el millor per a tu. Quan eres petita i tenies mal de cap, els teus pares et duien el metge perquè et recuperessis, doncs ara és el mateix, els teus pares buscaran l’ajuda que sigui necessària per a que et recuperis! Si segueixes ocultant el que et passa, els mentiràs a ells però també et mentiràs a tu mateixa, et creuràs que estàs millor... necessites fer conscient el que t’està passant. Pel que ens dius, vius millor aguantant aquest patiment tu sola, però no saps com serà si el comparteixes, no ho has fet mai, estic segura que et sorprendràs. Compartir el dolor amb els altres, amb les persones que ens estimen, fa que d’alguna manera aquest patiment es redueixi, perquè el pots expressar i treure de dins teu! Fes-ho, no tinguis por! Per altra banda, els aliments els necessitem perquè ens aporten l'energia que necessita el nostre cos, són vitals, no juguis amb l'alimentació! Busca noves estrategies per rebaixar aquest dolor que sents, escriu, expressa el que sents en paraules. Per poder-te ajudar millor et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia.  Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas