REVISIÓ PSICOLÒGICA, em sento condicionada
Jo cada x temps vaig a una psicòloga amb els peus pares per la revisió de com m'han anat les coses, que com em trobo etc. Aquesta és una revisió del procés després de adopció que crec es posa en vigor fins els 18 anys i bàsicament doncs vaig perquè sóc adoptada. Però la qüestió és que hi han coses que no vull comentar doncs davant dels meus pares ja sigui per incomoditat o vergonya sobre coses que han passat. És possible i tinc jo el dret legal de parlar a soles amb la psicòloga sense la presencia dels meus pares perquè no em senti condicionada al respondre? I l'altre que com li puc fer saber jo a la psicòloga que vull parlar només amb ella?
Laura Centellas

Hola!
En general, en una teràpia psicològica hi ha la confidencialitat professional-client. Això implica que el que s'explica a teràpia no pot sortir d'allà. En el cas dels infants i adolescents hi ha un petit matís. Es respecta la confidencialitat però si hi ha algun tema important s'ha de comunicar a les persones responsables (Familiars, tutors...).
Així que segurament sí, pots demanar parlar a soles amb la psicòloga i decidir què podeu comunicar als teus pares.
Com ho pots demanar? Doncs comenta-ho als teus pares directament. Proposa'ls que t'agradaria tenir una estona a soles amb la psicòloga, segurament ho entendran i et facilitaran la trobada.
Si no és així, quan facis la visita, demana-li directament si podeu fer alguna estona de la sessió a soles. Ja veuràs com ho acceptarà.
Ja ens explicaràs com ha anat!
Una abraçada!
La Laura Centellas