problemes d'ansietat
Hola, des de fa molts anys que pateixo d'ansietat, i això fa que no pugui anar a classes i no pugui portar una vida normal com la dels nois i noies de la meva edat. Tot i que ja vaig a la psicòloga, m'agradaria preguntar què puc fer en moments que m'hagafi un atac a classe, ja que em costa parar-lo i em poso cada vegada més i més nerviosa, i em desespero. També necessitaria saber què he de fer en moments que m'agafi ansietat al carrer, ja que també em donen atacs no només estant a l'escola (que seria on més nervis tinc) sinó quan quedo amb els amics, passejo, vaig en bici, estic en un partit, etc.
Moltíssimes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Aniria bé que en puguis parlar amb la teva psicòloga perquè ella et donarà pautes més ajustades a la teva dificultat.
Des d'aquí podem recordar-te que els atacs d'ansietat tenen un inici i un final. Que duren uns 10-15 minuts en el punt més àlgid i que després el cos ja es regula per tornar a baixar. Quan s'ha "activat" l'atac, pots intenta reduir-lo a través de la respiració. Fer una respiració profunda, sobretot una exhalació important, ajuda al cos a detectar que "no hi ha perill".
Si necessites sortir de la classe, demana-ho al professorat i fes-ho.
Sabem que es pateix molt amb l'ansietat, però mica en mica amb el treball psicoterapèutic que estàs fent aconseguiràs tenir-la "a ratlla".
Una abraçada!
La Laura Centellas