Epoques
Hola, primer de tot gracies per crear aquest espai on poder explicar el que ens passa, realment es necessari.
Explico… porto anys que tinc epoques de liar-la bastant amb el tema del menjar. Tothom em diu que estic prima i jo no es que em vegi grassa pero si que m’agradaria perdre uns kilos. Peso uns 54 aprox, mai he arriba als 60 i desitjaria arribar als 40 i pico, se que es un simple numeret pero em faria molt feliç perque hi ha algunes parts del cos que m’encantaria reduir-les. El cas esq aquests ultims mesos no tinc ganes de fer res, em quedaria tot el dia a casa dormint i aixo fa que m’acabi saltant apats i mentint als meus pares fent veure que vaig a dinar a fora (acabo caminant pel carrer) per sentir-me millor amb mi mateixa. Algun cop he arribat a vomitar pero gens sovint, i tinc ratxes de posar-me a fer esport a la matinada… penso que si visques sola em passaria dies sense menjar tranquilament i sense fer plans ni res, aixi que sento que si menjo i surto es perque visc amb la meva familia. Jo no se si tinc algun problema, perque soc conscient que no es saludable el que faig pero tampoc considero que tingui una distorsio de la meva imatge ni res de l’estil… què en penseu? Moltes gracies.
Laura Centellas

Bon dia guapa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa! Ens expliques que no et sents a gust amb el teu cos, i que ho estàs passant malament. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis ÚNICA i PERFECTA tal i com ets. No podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar. Això han de saber-ho els pares per poder-te ajudar!
Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor... Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos. Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas