Odio conversar
Hola, no magrada socialitzar pero no tinc cap remei ja que estudio presencialment. Sento que no necesito amics, estic més feliç quan estic sola. Alhora sento pressió quan he de parlar amb gent que no coneixo molt. Básicament perquè és incòmode si no els hi dic res estant amb ells. Com puc fer per relaxar-me entre la gent que no coneixo bé i no ser conscient de mi mateixa?
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, no és necessari parlar sempre, el silenci entre desconeguts també és agradable. No hem d'omplir tota l'estona amb paraules.
Segon, les persones introvertides i reservades no els agrada gaire conversar. O ràpidament es cansen d'estar amb altres persones. És important que, com a societat, comencem a respectar aquesta manera de ser. Sense forçar a ser extrovertides persones que no ho són. Sense premiar sempre la simpatia i la desimboltura. No passa res si algú no és l'ànima de la festa.
Finalment, si el que vols és deixar de ser conscient de tu mateixa, és important que canviis el focus de la teva atenció.
- Centra't en la conversa o en la persona que tens al davant.
- Intenta tenir algunes preguntes o temes de conversa preparats per sentir-te més preparada.
- Pren-te el teu temps per respondre i per conversar.
- Respira profundament quan notis que perds el fil de la conversa. I torna't a centrar.
Mica en mica, a mesura que guanyis experiència, t'aniràs sentint més segura i, per tant, potser una mica més relaxada. Però recorda que l'objectiu no és estar "relaxada" sinó l'interès real per la conversa que esteu tenint. D'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas