Batxillerat i conseqüències ( suposo)
Hola! Primer de tot, gràcies per la feina què feu, la valoro molt i em va molt bé llegir consultes d’altres persones, molts cops m’hi sento identificada.
Sóc una noia de 16 anys i aquest any he començat primer de batxillerat. Porto un mes i mig mes o menys i visc molt agobiada, amb angoixa i preocupada. M’han baixat molt les notes respecte l’ESO, i jo sé que és normal això, però hi ha gent de la meva classe en que l’any passat treien unes notes més o menys igual que les meves i ells han aconseguit mantenir-se a on estaven. Això em fa sentir que no estic capacitada per fer batxillerat i també em fa sentir estúpida. Em costa molt seguir les classes, em costa entendre les coses. A més, m’irrita força comportaments de certs professors, perquè tinc la sensació de que no m’ajuden, al contrari, em posen més pressió.
Des de que ha començat el batxillerat, també, dormo molt malament a la nit. Somio coses molt rares i dolentes i em desperto. Aleshores al matí tinc molta son. També noto que durant el dia estic molt nerviosa, avui per exemple estava molt agobiada. Tot el dia vaig moguent la cama, els dits… També he notat canvis amb l’aliment. Només em venen de gust “porqueries” que després de menjar-les em sento malament i insana. I menjo més poc que abans no menjo fins que no tinc molta gana. Abans no em passava això, i em preocupa.
De l’únic que tinc ganes és d’acabar batxillerat i de trobar tranquilitat un altre cop.
No ho sé, em faig molta llàstima. Em fa molta pena veure’m així. Perquè abans de començar batxillerat tenia il.lusió i ganes per portar-lo i esforçat-me. Però les estic perdent. I m’estic perdent. I tinc por
No sé què fer
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules! És ben cert el que dius, identificar-se amb altres consulta ajuda a reduir l'ansietat.
Anem a pams. Sí, el batxillerat pot ser un canvi bastant dur per algunes persones. Canvia el professorat, les assignatures i el propòsit i això pot aportar una sensació de més pressió.
Intenta agafar aire i respirar. És natural que si estàs tan angoixada et sigui més difícil concentrar-te, estar atenta i, per tant, entendre l'assignatura. La por (angoixa) bloqueja el cervell. Millorar els hàbits de son i alimentació et podrà ajudar a estar més serena i preparada.
El batxillerat és assumible.
Et deixem algunes estratègies a seguir:
- Si tens un tutor/a amb qui puguis parlar, demana-li ajuda. Si hi ha algun professor/a amb qui et sentis més còmoda, explica-li les teves dificultats i busqueu estratègies.
- Centra't en acabar el trimestre. No miris més enllà. Quines assignatures et costen més? Organitza't aquest mes i mig que queda de classe.
- No et comparis amb les altres persones. No son tu, no tenen la teva pell ni els teus pensaments. Cadascú es bloqueja amb temes diferents.
- No ets estúpida. T'has trobat amb una dificultat i estàs reaccionant. Ara començaràs a posar-hi fil a l'agulla. Reaccionar a les dificultats és la finalitat de la intel·ligència.
- Si necessites ajuda professional (acadèmica o psicològica) demana-la a la teva família.
Nosaltres seguim aquí, escriu-nos quan vulguis per saber com estàs.
Una abraçada!
La Laura Centellas