No em sento bé amb mi mateixa
Holaa,
Sóc una noia de 15 anys que sempre ha estat "prima" i musculada perquè sempre he fet molt d'esport però ara aquest any ja no en faig gaire i jo em noto que he engreixat i no m'agrada la meva imatge... M'agradaria fer alguna dieta i alguna pàgina web per fer exercicis des de casa.
Laura Centellas

Hola! Primer de tot gràcies per consultar-nos i explicar-nos el que et preocupa. Nosaltres som psicòlogues, no nutricionistes ni preparadores físiques, pel que no et podem ajudar amb el que ens preguntes sobre dietes o webs d’exercicis. Encara que una noia de la teva edat no hauria de seguir cap dieta específica, ja que estàs en edat de desenvolupament. El més important es que mantinguis una dieta equilibrada i mantinguis un estil de vida saludable. També t’animem a cuidar i reforçar la teva autoestima per acceptar-te tal com ets i no en base al teu pes ni la teva imatge. És important que entenguis que és fonamental cuidar-te i respectar-te a tu mateixa i un pes no hauria de suposar la teva felicitat. Ara que estàs a temps, intenta seguir el que et comentem. Per tal de construir una bona autoestima, deixa de comparar-te amb els altres o amb el teu jo del passat, no t’obsessionis amb les xarxes socials, accepta els teus defectes i potencia les teves qualitats. L'autoestima és acceptar-nos i estimar-nos tal com som, amb el que ens agrada i no ens agrada tant de nosaltres. L'autoestima no només depèn de si ens agrada el nostre físic o no, l'autoestima la formen totes les àrees que formen la teva persona. Evidentment el físic està present, però també la nostra personalitat, el nostre caràcter, la nostra manera de ser, etc. No només som un físic, pel que no hem de pensar que només ens hem de fixar en el físic. Moltes vegades ens és més fàcil pensar en el que no ens agrada de nosaltres, que el que si ens agrada. Pel que el nostre consell és que pensis en totes aquelles coses que t'agraden de tu, ja sigui físicament com personalment, ja veuràs com en trobaràs! El que ens agrada compensa la balança i guanya respecte el que no ens agrada. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets! Com? Treballant la teva autoestima. Pensant en què l'autoestima no només és el físic, tenim moltes altres coses com, la personalitat, el caràcter, les habilitats, que ens fan anivellar la balança de l'autoestima! Esperem haver-te ajudat, una abraçada!!
La Laura Centellas