condó y sexe
Hola, jo i el meu novio estem a punt de fer un any, mai em fet l'amor, ho em intentat varios cops, tot va bé fins que arriba el moment de ell posar-se el condó, se li baixa. Pot ser que sigui pels nervis ja que els dos som verges, pero no entenc per que passa, si és per mi, per ell...
Ell està preocupat, pel fet de que te ganes i sent impotència, jo quan passa li faig veure que no és res dolent i que no s'ha de preocupar, pero ho necesito veure des de una altre prexpectiva.
No li he explicat a ningú ja que ell m'ha demanat que siusplau no ho expliques, aixi que necesito que algú em digui si és normal, o no i si passa algo.
Gràcies!!!!!!
Laura Centellas

Hola,
El que li està passant el teu novio és més habitual del que us imagineu. La causa principal són els nervis associats a la primera vegada. Pensa que moltes persones amb penis senten molta pressió per haver de mantenir l'erecció, per rendir i fer-ho bé... i això pot posar tan nerviós que provoqui l'efecte contrari i quan arriba el moment de la penetració (i posem el condó), el penis perd l'erecció.
Què us pot ajudar? En primer lloc, treure-li ferro al tema. Parleu-ne i tranquil·litzeu-vos. Si torna a passar, calma, deixeu el preservatiu a prop i seguiu jugant, fent-vos petons, carícies... de manera que torneu a un estat de relaxació i excitació. Si ell sent que està passant un examen, tornarà a perdre l'erecció, per tant és important que intenti focalitzar els pensaments en coses que l'excitin, pensaments eròtics que potenciïn l'excitació, etc. De mica en mica, amb confiança i sense pressió, anirà millorant. Si no fos així, sempre podeu consultar amb un/a psicòleg/a especialista en sexologia clínica perquè pugui donar-vos un cop de mà.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas