Vaig tard
Estic a punt de fer 16 anys i mai m'he liat ni he sortit de festa ni he tingut parella. Sé que no hauria de sentir-me presionada, però és que tot el meu cercle d'amistats i el meu equip ha fet totes aquestes coses i jo no vull ser la "rara" que es queda enrere.
Soc bastant introvertida, i prefereixo estar a soles molts cops, tot i que també m'agrada estar amb amics. És per això que no crec que les festes amb molta gent m'agradin. A més a més, no bec ni alcohol ni fumo ni res de res, i sento que soc la avorrida del grup.
Al meu equip hi ha una persona que m'agrada, però em fa por que si li ho dic, la relació que tenim canviï. A més a més, no se'm dóna gaire bé expressar-me davant de la gent.
En conclusió, em sento com si estigués molt "retrasada", i estigui trigant molt a fer les coses que se suposa que es fan a la meva edat.
Laura Centellas

Hola!
No vas tard! ni molt menys! Cadascú ha de trobar el seu propi ritme i la seva manera.
Actualment sembla que tothom hagi de ser extrovertit. Sembla que només es valora aquest tret de personalitat, de manera que les persones introvertides o més tímides senten la pressió de ser d'una manera que no són.
Dit això,
si no t'agrada sortir de festa, no ho facis. Si prefereixes estar sola, fes-ho. Si sents que vols buscar persones amb qui tinguis més afinitat, endavant!
I amb la persona que t'agrada ja t'avisem que la relació canviarà una mica. És natural que, sigui quina sigui la resposta (si és mutu o no), la relació faci un canvi. Perquè s'ha afegit un nou element (l'atracció). Així que agafa aire i pren-te uns dies per valorar les possibilitats; dir-li, dir-li a través d'indirectes o no dir-li.
Ja ens explicaràs què has decidit al final
Una abraçada!
La Laura Centellas