culpa
Holaa adolescents, un dia la meva novia es va barallar am mi per que feia moltissim vent on estavem, ella anava molt arreglada i el seu cabell va quedar horrible, i a mi em va quedar bé perque portava un gorro, llavors va dir que ja li podia haver donat el gorro (ni que qui hagues quedat fatal soc jo) i li vaig de bones que no soc la culpable de que faci vent, i per aixo es va enfadar.
Segueixo pensant que era una tonteria, es va enfadar i es va comportar com una nena petita, obsessionada per l'aspecte, queixanse tota la estona i nerviosa. A ella aquestes baralles se li passen rapid pero jo encara he quedat fatal de llavors ja que vaig marxar del lloc i ni tan sols es va despedir de mi. Al cap d'una estona si que em va anar a veure i ho vam parlar una mica, es va disculpar pero jo no acabo d'estar bé i no ho vam poder parlar a fons perque tenia que marxar... tinc la sensacio de que si trec el tema ja ha quedat una mica "superat" i no fa falta que li digui de nou el que penso, pero li vull dir que tingui mes tacte, que odio que discutim per coses tan simples com aixo pero no se si val la pena intentar-ho tornar a dir-li perque sembla que se li olvida el que li dic, que odio que es baralli i em culpi sutilment per coses tan simples.
No es el primer cop que ho fa, ja ho haviem parlat i portava ja bastant temps sense culaprme ni exagerar, pero ara ho ha tornat a fer i jo ja pensava que era un tema solventat; ja li havia dit que ho passo regular en aquestes situacions, i ara fins i tot no vull sortir amb ella si fa vent perque no es el primer cop que tenim problemes pel clima.
Que puc fer? Merci
Laura Centellas

Hola!
A veure si et podem ajudar... Pel que expliques sembla que tu i la teva parella sou bastant diferents, no?
Ella té tot el dret a molestar-se i enfadar-se per coses que a tu et poden semblar tonteries (per ella poden ser molt importants), però la línia vermella apareix quan et culpa a tu del seu malestar.
En l'exemple que has explicat, ella es podia haver molestat pel vent i per com li havia quedat el cabell (Segurament això la fa sentir més vulnerable), però el que no pot fer és reclamar que tu li llegeixis la ment i que facis el que ella espera sense dir-t'ho directament.
Parla amb ella, demana-li que sigui més clara quan vulgui alguna cosa de tu i que entengui (i accepti) que tu t'hi pots negar.
Des d'aquest principi: tu respectes les seves manies i ella et respecta les teves.
I si necessites un temps per rumiar si vols seguir amb aquesta relació, demana'l! Tens tot el dret a tenir un temps per pensar si aquesta relació t'aporta benestar o mals de cap.
Esperem haver-te ajudat una mica,
Una abraçada!
La Laura Centellas