-
-
Any: 2009
Comarca: Barcelonès
Data: 18/11/21 21:02
:(((
Hola!!!
Jo tinc tdah diagnosticat aquest juny . La cosa es que aquest any vaig molt malament en els estudis pitjo que els altres anys i mira que havia anat malament, pero aquest any la cosa s’esta complicant mes i no se com millorar.
Tot i que vaig a un lloc on m’ajudan a míllorar en algunas cosas pero clar no puc millorar tot el que faig malament d’un dia per l’altre.
D’altre banda alguns professors tampoc es que m’ajudin gaire ja que numes saban dir-me comentaris com: Es que no t’esforces , ets una mala influència, ets molt despistat , no paras quiet, fins i tot algun cop m’han arribat a dir que no tindria futur…. Els professors ja saban que tinc Tdah i tot però sembla que no o entenguin, jo ja vaig parla amb la meva tutora i la psicoluga de l’insti sobre això i sobre que els comentaris que em feien no M’ajudavan gaire però no sembla que m’haiguin fet gaire cas.
A mes a mes pels examens s’ha suposa que m’havian de deixa o mes temps o adaptarmels(ja que aixi ens u va dir la psicóloga que em van fer el diagnostic) i numes m’els adaptan dos professors, (son les úniques assignatures que aprobu els examens) perque a totes les altres no em dona temps a acabar l’Examen i clar el faig a mitjes quan m’ho se tot però el anar mes lent pues clar, a vegades també i han algunes preguntes molt llargues que no entenc. això també li vaig comentar en la meva tutora i els meus pares també li van comentar però segueixen sense fer-ho.
Jo també se que pude si que me de esfurça mes en no parla tant a la clase, en intenta estar mes tranquil, controlar-me mes, treballa mes a la clase, concentrarme . Però Es que no se com fer-ho perque es arriba a la clase i no u faig. A la que em perdo a la explicació em posu encara més nervios/inquiet, o em distrec miran per la finestra( es com que tinc molts pensaments el cap i em distrec em els pensaments), a vegades tambe em posu a parlar a divuixar, no em concentro i llavors es quan s’enfadan els professors i em fan fora de clase i em sento molt malament, perque Es que sento que soc tonto. estudio i suspenc , no aconsegueixo comportar-me com els meus altres companys, sempre em renyan, tot u faig malament….Ja no tinc ni ganes de seguir anant el institut. No se tot plagat m’està Crean una frustració el no puguer o no saber comportar-me com els altres, el no sabe controlar el nerviosisme/inquietut,els pensaments q em venen a la clase, el veure que no aprobare gairebé cap assignatura, i quan jo parlo em la psicoluga del insti i la tutora l ’unica cosa que em saban dir es que me de esfurçar mes i ja esta com si fos tant façil i clar tot això em crear ràbia el veure que el final acabaré malament.
En conclusió em tot aquest rollu vull arriba en que m’agradaria que em dunguesiu consells però millorar en:
-no está tan inquiet, nervios, esta mes tranquil, relaxar-me a la clase ( ja que em costa molt)
-Alguna manera per distreuram meny en els meus pensaments
-Controlar-me mes en esta callada, fer silenci
-treballar mes a clase aconseguir concentrarme .
-organitzar-me
-i sobretot per no tenir aquest sentiment de que soc el mes tonto.
I tambe a veure si sabeu com puc aconseguir que els professors també m’ajudin una mica mes i que posin tambe de la Seva part, que ells m’entenguin, ja que sembla que no entenguin que no o faig expressament i que no es limitin en dir-me que no m’esforçu, fer-me comentaris negatius etc…. Perque numes aconsegueixen desmotivarme

Ojala em contesteu!!
Moltes gracies per endevant!!
Laura Centellas
Laura Centellas
Data: 22/11/2021 10:17
Hola!

Gràcies per la teva consulta i per explicar-nos amb tants detalls les teves dificultats. 
Fa molt poc que t'han fet el diagnòstic i això segurament fa que tot el teu entorn (i tu mateix) encara estigueu assimilant la informació. 

Nosaltres no som especialistes en TDAH i per això és important que tinguis un seguiment d'un professional especialitzat que pugui fer les coordinacions amb l'Institut. Tenim una cosa a favor: les assignatures que et fan adaptació a l'examen estan aprovades!! I això ja ens dona informació que estudies i que un altre sistema d'avaluació/examen et va millor. 

Per tant, des d'aquí, et recomanem 
- Continuar parlant amb l'institut i amb la vostra professional de referència per poder-te donar més eines a classe. 
- Treballar amb la professional els objectius que t'has marcat: tècniques de respiració, per deixar passar els pensaments, per augmentar l'atenció....
- Explicar a casa tot el que et passa (sentiments que tens davant els comentaris d'alguns professors)


Tot i així, no sempre tindrem un entorn "favorable", així que hem d'aprendre a conviure amb les nostres característiques i saber què ens funciona i què no. 
- Intenta posar-te objectius més concrets. Per ex. és molt difícil poder quantificar la "concentració", però sí que pots proposar-te fer resums de les assignatures. 
- Ves assignatura per assignatura. No vulguis fer el canvi de cop. 
- Posa't un objectiu diari. (et serà més fàcil cumplir-lo i mica en mica s'anirà convertint en un hàbit).
- Mostra interès per les assignatures (als professors/es els agrada saber que interessen als seus alumnes)

Et queda un camí llarg per conèixer-te i saber trobar els teus moments de moviment i de calma. Mica en mica, val?

Una abraçada!

--
La Laura Centellas t'ha moderat el missatge amb el suport de la Laia Sala, psicòloga.



Moltes gràcies per la teva consulta!
Només els moderadors i l'usuari que ha fet la consulta poden publicar-hi respostes.
Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a l'ACPC
 
Amb la col·laboració de: