Està patint un TCA la meua amiga?
Hola bones, fa temps que això em ronda pel cap però no sé exactament que fer... La meua amiga duu un mes dient que no menja perquè es veu grossa. La meua colla i jo no sabem que fer perquè tampoc sabem si ho està fent per cridar l'atenció (cosa que fa molt) o perquè realment pateix un TCA. És veritat que la fam no la ha perdut del tot perquè l'altre dia es va comprar un estrepà mitjà de truita de creïlla a la cafeteria i se'l va acabar tot... No sé com hem d'actuar exactament, els seus pares no n'estan al corrent però nosaltres no els coneixem i ens fa cosa parlar amb ells... Estic preocupada per ella, quin consell em donaríeu? Que penseu que hauria de fer?
Gràcies.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Fas molt bé d'haver donat aquest primer pas. La teva amiga de ben segur ho estarà passant molt malament i necessita a les seves amigues al seu costat, no jutja, ni qüestiones hem de ser comprensius, respectuosos i entendre que hi ha alguna cosa que la fa patir molt i ho està passant malament. Els amics teniu un paper molt important a l'hora de donar-li suport i recolzament a una persona afectada per un trastorn de la conducta alimentària, però malauradament, no podeu curar-la, això és tasca dels professionals perquè pugui definir una alimentació específica el seu cos i pugui tenir un control de què està fent, per exemple un nutricionista, si així i tot insistit en la necessitat de què rebi tractament la persona continua negant-se el millor que podeu fer és dir-li que us veieu en l'obligació de parlar amb els seus familiars, especialment si la persona afectada és menor d'edat, perquè busquin ajuda professional. Per altra banda, des de l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Una forta abraçada i molts ànims!
La Laura Centellas