Dubtes relacions sexuals / ets
Hola!
Dues persones que mai han mantingut abans contacte sexual de cap tipus amb ningú ni han tingut relacions sexuals, poden contraure alguna malaltia de transmissió sexual?
Per a la penetració i el sexe oral a una persona amb penis és fàcil i "còmode" fer servir un preservatiu, però a l'hora de fer sexe oral a una persona amb vagina, sembla incòmode fer servir una barrera bucal i també talla molt el rotllo, sembla poc pràctic. Hi ha risc en fer sexe oral a una noia sense una barrera bucal i si n'hi ha, aquest és elevat? És l'únic mètode?
I en quant a la masturbació a una altre persona, aquest cas amb vagina, si hi ha una bona higiene de mans i cura de tenir les ungles ben tallades, hi ha cap risc?
Sorry per fer tantes preguntes però m'agradaria saber aquestes coses amb certesa.
Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Només podran contraure alguna ITS si mantenen relacions sexuals amb alguna persona que tingui alguna malaltia que pot transmetre's per contacte sexual. Pensa que algunes malalties que poden transmetre's per contacte sexual poden haver-se agafat per altres vies.
El tema de talla el rotllo o no, depèn de com incloguis el tema de la protecció dins del joc sexual. Podeu tenir-ho preparat prèviament per si sorgeix el moment de fer sexe oral, així és més ràpid i no teniu la sensació de "tallar rotllo". La recomanació és que amb el sexe oral s'utilitzi algun mètode de barrera per evitar la transmissió d'alguna ITS. Si els dos us heu fet proves i cap dels dos té cap ITS, aleshores sí que pot fer-se sense barrera de protecció.
Pel que fa a la tercera pregunta, a quin tipus de risc et refereixes?
Et passem un enllaç a un vídeo sobre ITS que creiem que et pot ser de molta utilitat i que dona resposta a moltes de les preguntes que ens fas:
BgixPNxiMw
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas