emocions-conducta amb el menjar
Bona tarda, gracies per respondre.
Em preocupa la relacio que porto tenint tota la vida amb el menjar, sento que es la meva via per desfogar-me. Hi ha dies que estic tant estressada amb els estudis o tant deprimida per temes personals que no m’entra ni l’aigua. De cop, passo a l’altre extrem de no poder parar de menjar tot i haver acabat de dinar, fins el punt que em sento tant malament per haver menjat tantissima quantitat que intento provocarme el vomit, tot i que no sempre ho aconsegueixo. No se que em passa…
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies pel teu missatge, ets molt valenta explicant el que t'està passant.Les emocions estan molt connectades amb el nostre estómac, quan ens posem nerviosos perdem la gana o potser en tenim molta i quan estem tristos el mateix. Et proposem que intentis posar paraules al teu patiment, explicant-li a altres persones o fent-ho per escrit. Quan posem paraules als sentiments es rebaixen d'alguna manera, ajudant-nos a treure el pes que comporten. També, t'aconsellem que ho expliquis als pares o algun adult de confiança, ells volen el millor per tu i la teva salut, i si saben el teu patiment podran ajudar-te. Si tens qualsevol dubte o per poder-te ajudar millor et recomanem que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Demanar ajuda és difícil, ets molt valenta fent aquest primer pas. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas