Falta de gana
Bona nit primer de tot agrair-vos tot el que feu <3
Bé, doncs ja fa unes setmanes que vaig començar a tenir una molt mala època (soledat, suïcidi, depressió, etc) i durant aquest últim temps se m'han reduït moltíssim les ganes de menjar. Jo era una persona que li agradava i gaudia del menjar, encara que sóc primeta, menjava moltíssim i a totes hores (a vegades per ansietat o avorriment). I ara no sóc capaç ni d'acabarme una tassa de llet pels matins, no tinc gana per esmorzar al pati del insti, la majoria de cops no bereno i sopo i dino poquissim perquè no m'entra, no tinc gana. Tinc dos questions:
1. Per què menjava per ansietat o avorriment quan no tenia ni gana?
2. Sé que l'estómac està molt lligat amb les emocions d'una persona i m'agradaria saber perquè passa. Malgrat haver passat altres males èpoques aquest és el primer cop que em sento així. Un exemple és quan vaig haver de preparar-me una exposició per a classe fa poc i em vaig ficar tant nerviosa que el poc que havia menjat al migdia s'em va començar a pujar provocant petites nàusees, així que vaig tancar me al lavabo a ficar-me els dits dintre la gola per a que sortís i vaig acabar plorant amb un atac d'ansietat.
Moltes gràcies i fins aviat <3
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques portes un temps patint... El pas que has fet consultant és molt important! Respecte a la relació fam – emoció, trobem fam física/real és un tipus de fam totalment biològic, apareix a poc a poc i és aquest tipus de fam que fa que sentis un buit en l'estómac, mengem a causa d'una necessitat fisiològica primària, ja que el nostre cos necessita nutrients i minerals essencials per a poder sobreviure. Per contra, la fam emocional és un tipus de fam causat simplement per les nostres emocions, apareix de sobte, sense avisar, i com el seu nom indica està governat per les nostres emocions, i per això una falta de control sobre què sentim provoca que puguem menjar per ansietat, angoixa o avorriment.
Si algun moment sents angoixada per un exemple, si et sents més trista o angoixa per alguna situació, intenta posar paraules al teu patiment, expressar amb els altres el que ens fan sentir o estem sentint. També ho podem fer encara que sigui en un paper escrit. Quan posem paraules als sentiments, d'alguna manera es rebaixen, és com si per la boca treiessim el pes de la motxilla que portem. Expressa i veuràs com aquesta angoixa baixarà. També te aconsello que compartís el dolor amb les persones que ens estimen, fa que d'alguna manera aquest patiment es redueixi, perquè el pots expressar i treure de dins teu.
Per altra banda, et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas