ESTANCADA EN MI MATEIXA
Hola,
Desde fa molt de temps sento que no em trobo a mi mateixa, no se que fer amb la meva vida i no m'agarda res de mi. Puc estar reflexionant sobre qui sóc pero sento que per molt que ho faig no trobo la resposta a aquesta pregunta, ni tan sols m'hi aproximo. No m'agrada res de mi mateixa, desde la meva imatge fins a la meva manera de ser, sento que deixo molt que desitjar en molts aspectes, per no dir a tots. Voldría ser una persona diferent, poder treballar en mi mateixa però tinc molts obstacles que m'ho impedeixen, per exemple els meus pares que tot hi haber-lis dit moltes vegades que vull fer exercici per poder posar-me en forma em diuen que estic molt bé i que no ho necessito però no entenen que això no em fa sentir millor perque no es que jo deformi la meva imatge corporal, es que de veritat em sobren algúns quilos i tampoc tinc un cos com jo voldría (no es que vulgui un fora de les meves possibilitats com el de les influencers d'instagram o tiktok, només vull sentirme prou bé com per poder portar un tratje de bany en públic o anar a la platja sense sentirme horrible) , un altre problema és que tot el meu temps s'en va ens els estudis, literalment tot perque per al meu entorn un 6 és molt poca nota i un 9 podría ser un 10. Sempre podría ser millor o saber fer més coses.
Tampoc he tingut temps de descubrir-me perque, tot hi tindre 17 anys (quasi 18) encara no he tingut vivéncies com per saber del cert que m'agrada i que no, mai he sortit de festa, mai he tingut amigues de veritat, mai he tingut parella o he fet cap extraescolar... Tot ho he fet amb la meva família perque no tinc amigues, no encaixo amb ningú tot hi semblar ser una noia molt divertida i extrovertida (segons el que diuen).
Com puc solucionar aquesta crisi que tinc i sentir-me millor? Se que es una pregunta molt difícil però agraïria ajuda perque m'estic ensorrant.
Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Pel que expliques sembla que se t'han acumulat diferents fronts i està tot tenyit de foscor.
Anem a pams:
- Pel que fa a l'aspecte físic, potser podries fer una consulta a les meves companyes d'alimentació. Elles et podran orientar millor. Des d'aquí sempre recomanem que si voleu canviar hàbits d'alimentació, o d'activitat física, és millor fer-ho amb un/a professional que us pugui fer el seguiment. Parla seriosament amb la teva família i fes-los saber que això és important per tu i que t'agradaria que t'ajudessin.
- Distribució del temps. Dedicar-hi més hores no sempre és sinònim de treure millors notes. Sovint és  més productiu poder fer un temps de descans cada dia o, com a mínim, els caps de setmana. Intenta fer-te un horari diari amb les hores a l'institut, hores de feina a casa, hores lliures (descans) i hores d'oci (activitats agradables).
- Vivències. Les vivències apareixen al ritme de cadascú. Hi ha la falsa idea que durant l'adolescència ho has de viure "tot" i no és així. Realment hi ha moltes persones que comencen a sortir més endavant, que tenen parella a partir dels 20 anys (per ex.) o que tenen amistats sinceres en l'edat adulta. No et posis la pressió de viure-ho tot ara mateix. Posa't petits reptes per conèixer gent i ampliar el teu cercle. I a partir d'aquí... a veure com evoluciona ;)
Des d'aquí et donem aquestes orientacions, però si sents que no són suficients o que t'agradaria ampliar-ho i personalitzar-ho, pots buscar ajuda professional.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas