El meu cos
Holaa,
No se ni com m'he atrevit a escriure això pero aquí va. Em sento fatal amb el meu cos, no m'arribo a estimar mai, i cada vegada engrixo més i cada vegada em sento i em veig pitjor. Sento que ningú em veu atractiu i també la meva família es molt pesada dient que maprimi.
A veure si algú em pot ajudar a estimarme més.
Gràcies
Laura Centellas

Hola! En primer lloc, gràcies per la teva consulta. Pel que ens expliques, portes temps patint... L'autoestima no podem basar-la en el nostre físic, ja que les persones no només som això, també tenim la nostra personalitat, el caràcter o les nostres habilitats i, tot això, ha de formar part de la nostra autoestima. Per tenir una bona autoestima hem d'acceptar-nos tal com som, amb aquelles coses que ens agraden de nosaltres, però també amb aquelles que no ens agraden tant, perquè tots tenim virtuts i defectes. Com podem fer això? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos i sobretot no centrant-nos en allò que no ens agrada tant i buscant les nostres virtuts. Tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d'agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t'acceptis i et valoris tal com ets!!! Pensa que el "cos perfecte" no existeix perquè la bellesa és relativa. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les quals la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T'aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis ÚNIC i PERFECTE tal com ets. T'animo també a explicar a casa o algun adult de confiança aquest malestar que estàs patint, segur que si saben el que sent podran entendre't i ajudar-te millor. Una abraçada crack!!!
La Laura Centellas