Amic?
Bones, estic coneixent un noi que es un familiar llunyà ens hem vist un cop el any. El problema sempre obro jo les converses cada dos setmanes. Estem parlant i tal però tinc la sensació que no vol parlar amb mi o l'avorreixo. No sé com pregunta-li perquè no vull espatllar res i vull sinceritat. Clar ens agradaria veure'ns però estem a 200km i no sabem com fer-ho. Ja que és complicat. També el problema és que quan el trobo de cara una persona no parlo tinc vergonya de seguida encara que el conegui de sempre. Com supero la vergonya? Com no arruïnar res? Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, la responsabilitat en una relació (d'amistat, d'amor) és de les dues (o més) persones que en formen part. Què vol dir això? Doncs que si les dues persones hi estan interessades, la relació serà propera i segura. Si una de les dues persones no hi posa la mateixa energia, la relació se'n ressenteix i es debilita.
Pel que expliques, sembla que no té el mateix interès que tu en mantenir aquesta amistat, per tant, és millor que deixis d'insistir i li donis una mica d'espai. Llavors ja veuràs si ell reacciona (i t'escriu) o bé deixa passar els dies i les setmanes sense dir-te res (que també serà una resposta).
Sabem que és difícil el que et demanem, però és important no perdre energia en persones que no tenen ganes de conèixer-nos ni de passar estones amb nosaltres, no creus?
Una abraçada!
La Laura Centellas