No sé què fer
Aquest passat any he perdut un total de 20kg per motius d’angoixa i estrés. El cas, és que em veig molt malament i a vegades, segons com, em veig grassa al mirall i no m’agrado. Els meus pares em van dient que si no menjo o que si sóc una huesitos i em provoca l’efecte contrari, no de veure’m més prima sinó al revés. Ara he començat a fer esport per aprimar-me i el faig tot i que em faci mal al fer-ho. També menjo en quantitats reduides (que jo em sento plena) però em diuen que no menjo i no és suficient. Què puc fer? No en puc parlar d’això amb ningú i m’ho he de callar. Només m’agradaria sentir-me bé en el meu cos.
Laura Centellas

Hola!! Gràcies per comentar-nos el que et passa, ets molt valenta fent aquest pas. Fa temps que estàs patint i vols posar-hi remei, per això et convido que ens contactis telefònicament i podrem ajudar-te millor. Al final et deixaré el telèfon. Els aliments són necessaris perquè ens aporten l'energia que necessita el nostre cos, són vitals, no juguis amb l'alimentació! S'ha de menjar equilibrat, però en cap cas tallar per complet segons quina alimentació. Per rebaixar aquest dolor que sents pots buscar noves estratègies com per exemple escriure i expressar el que sents en paraules. Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Moltes vegades les nostres emocions accentuen els nostres complexos. I, quan ens fixem en una part del nostre cos que no ens agrada, ens quedem enganxats i ja només veiem allò, així i tot les persones tenim moltes altres coses a part del nostre físic, com les aficions o la nostra personalitat. A casa saben com et sents? T'animo a parlar amb algun adult de confiança el que t'està passant, ja que moltes vegades els del nostre entorn només veuen els nostres comportaments, però no coneixen les causes d'aquests. Per poder-te ajudar millor, com t'he dit abans et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Has d'intentar trobar amb qui poder parlar perquè no estàs sola en això que estàs passant. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!
La Laura Centellas