Canvi
No se ni com començar a explicar tot el que em passa. El cas es que porto tota la vida amb problemes en relacio al menjar… la majoria dels anys me’ls he passat intentant menjar el mínim possible, saltant-me apats, fent esport fins i tot a la matinada, etc. Pero aquest ultim any, sense saber el motiu, tot ha canviat. Ja porto uns mesos que tinc afartaments quan em quedo sola a casa, i despres ho intento vomitar tot i que pocs cops ho acabo aconseguint. La setmana passada fins i tot em va passar al carrer, vaig entrar a un super i em vaig comprar una gran quantitat de menjar tot i sentir-me malament, m’ho vaig acabar menjant mentre plorava, amb vergonya per la gent que em veia i amb ganes de vomitar de lo inflada que estava, pero no podia parar. Al cap d’unes hores em va tornar a passar estant a casa. La cosa es que durant els anys que he evitat el menjar no em sentia un fastic de persona, pero ara ingerint aquestes quantitats sense ser capaç de compensar-ho, si. No se que fer, la veritat, pero crec que tinc un problema… Gracies per respondre.
Laura Centellas

Bona tarda! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques portes un temps patint... El pas que has fet consultant és molt important! Pel que ens expliques, els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor... Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas