Adicció al súcre?
Bona tarda,
Fa uns dos anys o més, no ho sé, el meu pare em va explicar que el súcre no era bo. Vaig voler investigar el tema i vaig trobar molts vídeos i articles que parlaven d'aixó, de que el súcre és dolent per la salud i amés molt adictiva. Llavors tant vaig voler de deixar de menjar-ne. Però per més que ho intentava no podia deixar de menjar galetes, pastes, cereals de xocolata... Sempre m'han agradat molt els dolços, i realment em costa passar un sol dia sense menjar alguna cosa dolça. Durant aquest temps, a més vaig decidir fer-me vegetariana per respecte als animals, i això si ho vaig fer sense cap problema ja que m'encanten els animals. Vaig poder millorar molt la meva dieta, vaig començar a menjar moltes més verdures que no m'agradaven, i realment m'encanta menjar sà. Però els dolços sempre estàven allà. Llegia per internet que el millor era no tenir-ne a casa, però això no ho puc triar ja que la dona del meu pare sempre en compra molts, i li dona al meu germà de 7 anys que sempre ha menjat molt súcre i a mi em té preocupada. Dóna igual el que digui perquè la dona del meu pare no fa cas ni al meu pare i a mi menys. En conclusió, que puc fer per poder deixar enrrere el súcre? Ho he intentat tot: Anar poc a poc, deixar de menjar pel matí, per la tarda... Però sempre torna aquell desitg insaciable de menjar dolços, i últimament en molta quantitat, fins al punt de que la panxa s'em infla com un globus i està dura. Crec que és perquè sento ansietat.
Moltes gràcies per l'ajuda que doneu.
Laura Centellas

Hola! Gràcies per preguntar-nos. Nosaltres som psicòlegs i no et podem orientar en aquests temes d'alimentació, però pel que ens comentes hi ha coses que sents que afecten la teva alimentació. La nostra conducta alimentaria, està molt relacionada amb els sentiments que experimentem i per això és important expressar el que estem sentint i parlar amb algú. Per això, et convidem a parlar amb algun adult de confiança, perquè pugui orientar-te i guiar-te en l'ajuda que necessites o poden necessitar els teus. Ets molt bona germana mostrant preocupació per la salut del teu germà, per això un nutricionista serà la persona adequada per ajudar-vos a tenir uns bons hàbits alimentaris. Una abraçada!
La Laura Centellas