malde panxa
Bon dia,
Us faig aquesta consulta perquè, sobretot quan menjo grans apats, o fora de casa, em fa mal de panxa durant tota la tarda si és al dinar, per exemple.
Perquè em passa això? És una cosa psicològica?
Ja de pas us explico q des de fa algun temps, quan m'avorreixo, començo a picar entre hores, i ja no sé com parar...
Moltes gràcies,
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques portes un temps patint... El pas que has fet consultant és molt important! Respecte a la relació fam – emoció, trobem fam física/real és un tipus de fam totalment biològic, apareix a poc a poc i és aquest tipus de fam que fa que sentis un buit en l'estómac, mengem a causa d'una necessitat fisiològica primària, ja que el nostre cos necessita nutrients i minerals essencials per a poder sobreviure. Per contra, la fam emocional és un tipus de fam causat simplement per les nostres emocions, apareix de sobte, sense avisar, i com el seu nom indica està governat per les nostres emocions, i per això una falta de control sobre què sentim provoca que puguem menjar per ansietat, angoixa o avorriment.El consell que et donem és que demanis ajuda professional, ja que, una bona relació amb el menjar, és aquella que busca l’equilibri entre els aliments i nutrients que necessitem per fer funcionar adequadament el nostre cos i, a través d'un especialista com pot ser un nutricionista.  Per altra banda, si creus que necessites la nostra ajuda, et proposo que posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Ànims!!!!!!!!!
La Laura Centellas