estic començant a vomitar
Hola, mai m’havia imaginat que estaria escrivint aquest missatge, pensaba que mai hauria d’utilitzar el consulori.
La meva vida es bastant perfecte, pero el que em falla es la meva autoestima, soc una persona que desde petita a tingut una mica mes de pes de lo normal i sempre e estat acomplejada del meu cos.
E començat a fer esport i menjar be pero no em basta amb aixo. Fa una setmana que vaig començar a vomitat tot el que menjaba i e perdut 2 kilos. Fa temps que tenia pensat de fer-ho perque hi ha gent que perdia molt pes i aconseguia el seu proposit. Vaig llegir tambe per internet casos de gent que ho feia i no desallotjava cap malaltia, osigui que ho feien i quan aconseguien el seu proposit deixaven de fer-ho.
crec que necessito ayuda ya que no em sento be fent-lo pero quan em miro al mirall i veig com cada cop el meu cos perd pes em sento feliç.
Laura Centellas

Bon dia!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel què ens expliques portes un temps patint, no et sents a gust amb el teu cos, i que ho estàs passant malament. El pas que has fet consultant és molt important!
No podem saber si és o no un trastorn de la conducta alimentària amb aquest escrit, però el que si que sabem és que els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar.
Per treballar la seva autoestima, intentar no estar tan pendents de les xarxes socials, ser conscients de com us afecta la pressió dels models de bellesa en la vostra autoestima...És important també, que les imatges o cossos que hi ha a les xarxes socials estan distorsionades, no són reals. Hem de normalitzar la diversitat corporal i no deixar-nos portar pels cànons de bellesa que la societat ens intenta imposar. Per això hem d'aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com ho fem? La millor manera és comparar-se amb un mateix.
El consell que et donem és que ho parlis amb algun adult de confiança que et pugui orientar i que demanis ajuda professional, per exemple un psicòleg/a, i  expressar tot el que et preocupa, no has de fer res en especial, simplement explicar-lo com ho estàs fent ara. De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal, et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada. Una forta abraçada!!
La Laura Centellas