por primera vegada
Holaa,
Primer de tot moltíssimes gràcies pel servei que ens feu :)
Soc noia i ja fa 6 mesos que porto sortint amb una persona no binaria (però per mi és ‘ella’). Estem molt bé, parlem de les coses bones i les dolentes i ens ho passem genial.
El problema és que només ens hem fet picos. No és que no m’agradi com estem ara però sé que les dos volem algo més. Una mica indirectament, però hem parlat sobre això. Mai hem tingut cap problema amb ningú en relació amb els nostres cossos, però a les dues ens fa pànic donar-nos un petó d’aquells que duren o tocar-nos amb roba. És la primera vegada per les dos.
Ens fa molta vergonya i por i em fa molta ràbia perquè sé que ho volem i confiem l'una en l'altre però no acabem de fer el pas. Potser només necessitem una mica més d'autoconfiança i seguretat. No ho entenc.
Per últim, com he dit abans, la meva novia és no-binaria des de fa poc i quan li va dir al seu pare no li va fer gaire cas i va dir que era una fase, una moda. El cas és que té un amic trans i un altre amic no-binari i ella creu que ha estat influenciada i que per això ara se sent així.
Què li podria dir? Realment és una cosa influenciable? Jo crec que el simple fet de qüestionar-se el gènere d'un mateix ja és estrany i significa alguna cosa. Jo ja li he dit que li donaré suport en tot això però la puc ajudar d’alguna altre manera?
Moltes gràcies !! i espero que s'entengui mínimament
Laura Centellas

Hola,
Heu identificat què us fa por o pànic? Potser estaria bé que anéssiu parlant de tot això que us preocupa, per tal d'anar veient en quin punt esteu i si teniu ganes de fer un pas més. També us pot servir per veure de quina manera voleu fer un pas més, sabent que sempre podeu parar si alguna de les dues no se sent còmode. Com molt bé dius, segurament necessiteu encara una mica més d'autoconfiança i seguretat. Què creieu que us donaria més seguretat?
Pel que fa al tema del gènere i la teva parella, doncs mostrar-te disponible per poder parlar del que necessiti o dels dubtes que se li generin, ja és una molt bona cosa a dir i fer. Segurament està en un moment de qüestionament i a poc a poc anirà esbrinant que la fa sentir còmode, sense presses ni pressions.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies a tu per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas