amiga
hola! us posare una mica en context...
jo a 1r d la eso vaig anar a la mateixa classe amb una nena q anava a la mateixa escola pero a classes diferents i q mai ens havíem fet. a 1r vam començar a fer-nos molt i ella em queia suoer bé. vam conectar moltissim ja que ens agradaven les mateixes series i el mateix tipus de coses. a 2n, tb em van posar a la classe anb ella i també amb 2 noies més. les altres 2 eren amigues amb ella pero meves no i entre nosaltres tampoc. al final, vam crear un grup molt maco les 4. vaig coneixer a aquelles 2 noues i ens vam fer super amigues i sempre quedavem les 4, feiem coses juntes i jo era molt feliç amb aquell grup. a finals del curs passat, però la nena que jo era amiga d primer d la eso va començar a fer coses molt rares. jo sempre l'havia admirat molt, per mi, era com la noia perfecta. es portava superbé amb tothom d la classe, tenia molts amics, amb els profes es portava molt be tambe i li tenien bastant d favoritisme. treia molt bones notes pero no era com la "empollona" vaja que per mi tenia la "vida perfecta". pro va començar a fer coses que no m'agraden gens. diversi¡os comentaris q fa q ens fan sentir fatal. tant a mi com a les altres 2 noies. per exemple, porto una samarreta i sense que li hagi preguntat re diu: vaia puta merda de samarreta. o per exemple vaig dir : m'agradaria anar d'intercanvi i em diu : enserio tu?? si no ets gens sociable i no faries amics. durant l'estiu va fer plorar a una amiga perq estava parlant amb nosequi i li va dir : calla!!! a mi un dia em va començar a crdiar davant d tota la classe puta plasta de merda pesada q et callis ja. i moltes coses mes ha fet. comentaris q ens fan sentir com una puta merda. quan estic amb ella no em sento 100% segura per dir coses per culpa dels seus comentaris. ho hem parlat amb les altres i senten el mateix. es una puta merda sentir-se aixi amb una amiga perq ens ha fet mal un munt d vegades i no magrada gens. tambe ens intenta dexar en ridicul per quedar divertida davant de nois. se que tot aixo ho fa perq esta malament i pq no te autoestima pero esq m'esta fent molt mal de veritat i no magrada gens com em fa senir. ella te moltes coses bones, es molt bona amiga i bona oersona, sempre m'ajuda i no crec q ho faci amb maldat pro esq ja no podem mes. despres em sento malament, pro quan no hi es la critic¡quem una mica pro esq ja estem fartes. no m'agrada gens aquesta situacio pq jo no vull ser una falsa, jo li vull dir tot el q sento i q l'estimo molt pero q a vegades em fa mal i q si podria deixar de fer els seus comentaris de merda pro se com es ella i se que s'enfadara. jo no vull perdre la meva relacio amb ella pro sem fa dificil pq ja he aguantat molt i una al final explota i ja no podre mes....que podria fer?
moltes gracies!!!!
(tb gracies er fer aixo, ajuda molt<33)
Laura Centellas

Hola!
A veure si us podem ajudar una mica...
Si una persona (que estimem) està fent coses que no ens agraden i no ens fan sentir bé, l'hi hem de comunicar.
Parleu-ne amb les altres dues i quedeu un dia totes quatres. Sigueu sinceres i carinyoses. Expliqueu-li com us fa sentir i què és el que no us agrada d'ella. Feu èmfasi en els seus aspectes positius sense minimitzar el mal que us fa que us tracti així.
No podem preveure com respondrà... això ja és cosa seva. I haureu d'acceptar la seva reacció.
Potser millor fer-ho tranquil·lament i haver preparat una mica el terreny que no explotar de cop, no trobes?
Sabem que posar límits pot costar molt, però ens hi va la nostra salut (física i mental). Així que...
Una abraçada!
La Laura Centellas