Altes capacitats i relacions
Hola, sóc una persona amb altes capacitats i això sempre m'ha portat problemes per fer amistats o lligar, ja que tinc interessos diferents i sóc molt més madura que les persones de la meva edat. A primària tenia amics i no tenia cap problema, però després a secundària em van fer bullying 2 vegades grups de noies i als nois els feia cosa de relacionar-se amb mi (tant els de primària com els de secundària) i vaig acabar no relacionant-me amb ningú.
I aquest curs he provat de relacionar-me amb nois de l'edat, però quan parlo amb ells es posen molt nerviosos i són més tímids amb mi que amb les altres persones ni que siguin persones molt extrovertides, com si tinguessin complexe d'inferioritat, sempre em donen la raó amb tot i els hi agrada que els hi explica el què se fer i hi ha tensió sexual, però quan els demano de quedar sempre em diuen excuses i jo ja miro de parlar de temes del dia a dia i d'obrir-me, i m'agradaria poder tenir algo amb ells (amistat, relació, lio...) com tenen les altres persones de la meva edat, que s'obrissin amb mi i no que em veguin sol com una idola o un geni. M'agradaria saber què puc fer perquè no passi això o si és inevitable.
Laura Centellas

Hola!
A vegades costa molt trobar les persones amb les que et pots expressar lliurement i ser un/a mateix/a!
Està bé intentar fer algun canvi en la nostra manera de relacionar-nos, però si ens fa canviar totalment qui som... potser no és una bona idea!
Potser pots provar alguna d'aquestes coses:
- Buscar amistat dins les extraescolars o activitats fora de l'àmbit acadèmic. A vegades és més fàcil si hi ha aficions en comú.
- En el cas de la tensió sexual... potser pots esperar uns dies, a veure quin moviment fa l'altra persona...
No és fàcil destacar en un àmbit de la teva vida, perquè provoca aquesta sensació d'admiració que fa que la gent s'apropi a tu de manera més prudent. No té a veure amb tu, sinó amb les altres persones.
Una abraçada!
La Laura Centellas