Em sobren quilos
Hola,
Sempre he estat una noia grossa, però fa un poc més de dos anys vaig començar a deixar de menjar i, com a conseqüència, vaig perdre molt de pes. Durant aquest període vaig conèixer el que actualment és el meu nuvi, però des de fa un temps he començat a engreixar de nou. Des que estic més grossa, sento que ell ha canviat molt la seua actitud amb mi, ja no em mira com abans, no em demana fer trucades sexys i, a més a més, fa servir porno per masturbar-se. Porto temps sentint-me culpable per la seva pèrdua d'interès en mi (pensant que és per culpa de la meua pujada de pes), i des de fa unes setmanes em diu que em sobren quilos. A més a més, ma mare també em diu constantment que estic grossa, que no em senta bé la roba, que no em posi vestits ni roba estreta perquè "no és apropiada per al meu cos", etc.
Amb tota aquesta situació, estic tornant a crear un gran rebuig pel meu cos i em passe els dies castigant-me psicològicament per no ser suficientment forta per a deixar de menjar de nou, però recordo com vaig patir quan vaig passar per ahí que no m'agradaria haver de passar de nou eixe procés. Crec que necessito ajuda perquè no sé com gestionar el que està passant, he perdut molt d'amor propi i ja no em sento ni desitjada pel meu nuvi. Què puc fer?
Moltes gràcies de bestreta per la vostra atenció i per la vostra ajuda, és molt d'agrair!!!
Laura Centellas

Hola! Gràcies per parlar amb nosaltres.
Primer ets tu, i com et sents, per tant, no deixis que ningú opini sobre el teu cos i no pensis que només tens el teu físic, ja que les persones som moltes altres coses i hem de valorar-ho tot. Si les persones del nostre entorn només ens parlen del nostre físic i això ens afecta, hem de fer-los entendre que no ens estan fent bé i haurien de canviar els seus comentaris.
Per això, et convidem que parlis amb la teva mare sobre els comentaris que et fa i com et sents al respecte, o intenta explica-li a algun adult de confiança, perquè puguin ajudar-te.
Per altra banda, també et proposem que li comentis a la teva parella com et sents i que ell també et pugui explicar com se sent, i intenteu trobar una solució que et faci sentir bé. Una abraçada i recorda que el primer és la pròpia salut mental i autoestima!
La Laura Centellas