ballet
bona nit, gracies per respondre.
porto tota la vida fent ballet, es la meva passio, pero es un mon que mha perjudicat sempre a nivell de salut mental. tota la vida se mha obligat a aprimarme fins a estar als ossos i, tot i que la meva conducta sempre ha sigut inadequada (primer vaig estar anys procurant menjar el minim, despres fent esport a la nit, ara fa mesos que em venen afartaments i vomito o mho provoco amb qualsevol cosa que hagi menjat…), mai he arribat al meu objectiu de pes ideal per aquest mon. el cas es que totes les meves companyes estan super primes, fins i tot la meva profe, aixo em fa sentir insegura i fa que balli pitjor i que per tant em frustri mes (perque soc molt autoexigent) i sempre entro en aquest bucle infernal. com a final de curs fem funcions la meva profe mobliga a portar vestuari duna talla mes petita que la meva, sapunta les meves mides de tot el cos i sempre em diu que faci el que cregui pero que maprimi perque tinc molt potencial i es lunic que em falta per arribar a ser perfecta. no es cosa daquesta profe, esque tho trobes a totes les escoles minimanent bones. tot aixo sempre mha destrossat molt pero crec que aquest any se mesta anant molt el cap, tot i que no em puc autodiagnosticar tinc molt clar que porto anys patint un tca, pero sento que no puc deixar aquest mon, es una necessitat vital i forma part de mi i ja no se que fer, el que mes adoro en el mon es el que mes mal em fa, i a vegades penso que no mimportaria acabar malament per havermhi quedat..
Laura Centellas

Hola! En primer lloc, gràcies per la teva consulta.
Pel que ens comentes, portes molt temps patint i ets conscient del que t'està passant. Això que ens expliques ho saben a casa? Ets molt valenta fent-nos aquesta consulta, però hauries de buscar una persona adulta que et generi confiança per explicar-li tot això que t'està passant. És molt important que trobem l'equilibri entre ment i cos i detectem si el que fem suposa un risc per la nostra salut, com per exemple va fer la Simone Biles a les últimes olimpíades, prioritzant la seva salut mental. Això no vol dir que si es demana ajuda, s'hagi de renunciar al que ens agrada, sinó que hem d'aprendre a tenir una relació sana amb això, sense posar en risc la nostra salut (física i mental).
Et deixem el nostre telèfon perquè ens truquis i et puguem ajudar millor en tot això que ens expresses. En aquesta trucada ens podràs explicar tot això, desfogar-te i una de nosaltres (psicòlogues) t'assessorarà en tot allò que necessitis. El telèfon és 934549109. Si us plau, truca'ns i parlem.
Una abraçada molt forta!!
La Laura Centellas