Bloqueig mental, rallada
bona tarda, mes que res escric aixo per desfogar-me i perque em pogueu donar algun petit consell, m'agrada molt com treballeu.
Basicament estic en una etapa de la meva vida on no se qui soc. En molts ambients/situacions es com que estic molt bloquejada, tipo no se com parlar o com començar a parlar amb algú perque em surt una veu rara o perquè no se que dir-li. Abans no era així, quan era petita era una noia super extrovertida, fer amics era super fàcil i em donava igual tot, suposo perque era petita. Pero va ser començar batxillerat i tothom va començar a fer amistats noves i jo doncs no. Si que es veritat a 2n de batxillerat vaig canviar una mica i vaig coneixer més gent. Ara estic a 2n de carrera i m'ha costat MOLTISSIM obrir-me amb les de la uni i em fa rabia perque son persones genials, el que em passa es q quan estic a la uni estic tancada pero per exemple vam fer un viatge a València i vaig poder ser jo en tot moment, em va encantar. El que passa es que no m'agrada ser així, es a dir, tenir com una barrera en el meu dia dia sense poder coneixer gent. Ara mateix tinc parella, portem 9 mesos i tinc amics pero molts cops em sento sola perque molts d'ells no són amics, són colegues i aixo em ralla bastant, el fet de ultimament no poder quedar amb un amic meu i parlar de la vida, sento que poc a poc s'han anat separant les nostres vides. El meu gran desig es poder ser jo vagi on vagi sense timidesa i sense inseguretats, porto molt temps treballant amb aixo i no me'n surto. estic trista. Sento que la gent que no em coneix pensen de mi que soc una sosa o que estic buida pero no es aixi. a més molts cops vull plorar i no puc. moltes gràcies per escoltar-me
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules. Ens agrada saber que seguiu la nostra feina i que us està ajudant.
El que expliques és més freqüent del que sembla. Quan som petits/es l'esponteneïtat hi és més present. En canvi, quan anem creixent, sobretot a l'adolescència i post-adolescència, apareix la "por social". La por a ser jutjat/da per les altres persones, la por a no pertànyer al grup, la por a ser ridiculitzat i a no caure bé. Llavors, davant aquesta por (que apareix a la gran majoria), cadascú utilitza els recursos que té o que sap: exagerar, infantilitzar-se, aïllar-se, centrar-se en els estudis, bloquejar un grup d'amistats concret i no deixar entrar-hi ningú més... Són estratègies per sentir-se més segur/a.
Sembla que tu has utilitzat aquest bloqueig per evitar exposar-te. I ara t'està portant problemes.... així doncs, haurem de vèncer aquesta por! Com ho podem fer?
Doncs amb petits reptes i aproximacions cada vegada més "difícils".
1. Fes una petita llista de les interaccions que et costen
2. Ordena-les de difícil a fàcil
3. Comença a practicar les fàcils. Fins que ho hagis fet 5 vegades no pots pujar al següent nivell.
Som conscients que des d'aquí és molt fàcil i que viure-ho és molt més complicat. Així que, si sents que necessites ajuda professional, demana-la!
No es tracta que siguis la reina de la festa (si no ho vols), però sí que estiguis tranquil·la i feliç amb el teu dia a dia.
Una abraçada!
La Laura Centellas