Canvi de diagnòstic
Hola!
Quan vaig començar amb el tractament de TCA, em van diagnosticar anorexia nerviosa, però en aquell moment no estava baixa de pes ni havia perdut la regla (més endavant si però en aquell moment del diagnòstic no). El cas és que ara ja he recuperat pes i la regla i em diuen que ja no tinc anorexia sinó TCA no identificat, em preguntava el perquè m'han canviat el diagnòstic.
Una altra pregunta és que quan vaig estar ingressada 24h, em van sondar varies vegades i en quan hi penso m'agafa molta ansietat i angoixa, no sé que puc fer per evitar-ho, va ser una molt mala experiència...😕
Per últim, voldria demanar algun consell per el tema de l'autoimatge, em veig fatal, s'apropa l'estiu i ns que fer.
Moltes gràcies
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa.
Pel què ens afirmes portes un temps patint... Amb relació al que comentes sobre el TCA No Especificat, conegut com a TCANE és aquell trastorn en el qual existeixen clarament símptomes alimentaris (restricció, conductes compensatòries, obsessió pel pes i l'alimentació...) però no es reuneixen criteris del DSM-V (Manual de referència Psiquiàtrica que consensua la comunitat científica) per diagnosticar Anorèxia Nerviosa, Bulímia Nerviosa o Trastorns per Afartaments, per aquest motiu és un No Especificat.
Per treballar la seva autoestima, intentar no estar tan pendents de les xarxes socials, ser conscients de com us afecta la pressió dels models de bellesa en la vostra autoestima... És important també saber que les imatges o cossos que hi ha a les xarxes socials estan distorsionades, no són reals. Hem de normalitzar la diversitat corporal i no deixar-nos portar pels cànons de bellesa que la societat ens intenta imposar. Per això hem d'aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com ho fem? La millor manera és comparar-se amb un mateix.
En relació amb el que comentes sobre l'ansietat i l'angoixa et convidem que ho parlis amb amb algun professional de referència, com per exemple un psicòleg de confiança que et pugui orientar. Si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques. Són trucades on pots explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i, si cal, et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanar ajuda per posar-hi remei és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada i molts ànims!
La Laura Centellas