incompatibilitat
Hola,
Porto 3 anys amb el meu novio i en el sexe ens va regular.
Per la meva part, no tinc gaire libido ja de normal, no estic molt be animicament i aquests ultims anys em toco molt poc (potser 10 cops al any) quan abans doncs ho feia molt mes. Prenc anticonceptives pero ja d'abans tenia problemes per arribar a l'orgasme; he tingut temporades que tinc mes facilitat i d'altres que molt, pero el que em passa ja des de l'inici és que tinc mal...cada cop que tinc relacions em fa mal al començar, és casi com si fos verge i no veig normal perque ja fa anys i fa cops que he tingut relacions sexuals (aixo no te veure amb les pastilles perque les vaig començar a prendre farà un any)... També he anat al ginecoleg i tot en ordre tot i que vaig patir una infeccio fa temps que ja esta curada, i tambe algo de sequetat que em poso lubricant i ja esta pero encara aixi fa mal a vegades perque ell tarda massa i al final el roçe em fa mal (estem com 20 minuts). Tambe em costa una mica concentrarme en tenir sexe i crec que tinc alguns traumes sexuals, com que el meu novio m'insisteixi i tot aixo se'm ha anat quedant a la ment i mai ho he superat, encara que faci temps que hagi passat. També desde que estem junts he tingut la obsessio de que no era normal que no ejacules i mhe montat mil paranoies de que si no m'estima o que passa.
Per la seva part, com he dit tarda molt en ejacular i la majoria de cops ni arriba. No te fimosis ni danys fisics, i des de que ho fem sense preservatiu doncs ejacula mes pero encara aixi li costa lo que no esta escrit, no es concentra crec jo. Crec que no li excita gaire tenir relacions bàsiques i sospito inclus que li agraden els nois.
En comu no coincidim gaire en les postures, ni tampoc en el lloc (li agrada als exteriors, a mi dins), ell penetra molt rapid i jo prefereixo lent. No tenim gaires orgasmes (podriem dir que en un any, potser el 20-30% de vegades arribem, i gairebé mai en la mateixa relació sexual els dos)... Tampoc negaré que la relació en sí sigui perfecte, hem tingut alguns problemes i també crec que ara.
Encara que portem tant de temps, nose com encara vol seguir amb mi... Ultimament no tenim gaires relacions perque no podem passar massa temps junts (2 cops al mes) quan abans eren 9 dies i varios cops, tot i que tambe eren bastant insatisfactoris.
Qe podem fer per millorar? Jo crec q ens comuniquem bastant , no tant dels problemes que tenim pero si d'allo que volem fer al llit, pero ni aixi es suficient. Creieu que es incompatibilitat i cal deixar-ho correrr?
Gràcies
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc, gràcies per escriure'ns! Per la teva consulta sembla que hi ha diversos factors afectant la relació.
Primer de tot, volem dir-te que tenir dolor durant les relacions sexuals NO és normal, i per tant hem de veure què està passant a nivell físic i a nivell psicològic. A nivell físic, a part de l'efecte que puguin estar generant les anticonceptives hormonals, hauries de valorar amb una fisioterapeuta de sòl pèlvic l'estat de la teva musculatura vaginal i abdominal. poden haver-hi contractures que facin que el contacte sigui dolorós. Si les relacions sexuals són doloroses, el més fàcil que passi és que el desig sexual es vegi afectat ja que el teu cos entèn que aquest contacte és perillós, et genera un dolor no desitjat, per tant, millor evitar-ho. El cervell és molt intel·ligent!
D'altra banda, està la situació de l'estat de la relació de parella... nosaltres no podem dir-te què has de fer, però podem fer-te algunes preguntes per convidar-te a la reflexió: què és el que fa que segueixis apostant per la teva relació? Et sents recolzada i respectada? Es tenen en compte els teus desitjos i les teves necessitats? Com et sents amb aquesta relació? Consideres que és una relació sana d'igual a igual?
T'enviem una forta abraçada!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas