Sentiment de solitud i amistats
Bona nit,
Moltes gràcies per cuidar-nos i per la feina que feu!
No sé expressar ben bé que sento, és com una barreja molt gran... Desde sempre he estat una persona solitària... Ns per què. Al cole tenia 4 amigues contades, al insti he anat cap aqui cap allà amb les noies que he pogut pro sempre poca gent...
Passo moltíssimes tardes sola, a la biblioteca estudiant, anant cap aqui i cap allà...
Acabo de fer 18 anys i tinc l'estranya sensació de que he estat vivint una adolescència molt solitària i com apartada de la gent ... Ns si és la timidesa o introversio però... La qüestió esq jo gaudeixo dels meus moments de soletat, d'estar simplement en els meus pensaments i anant a la meva bola... I jo m'anava dient q no passa res però ara sento una gran urgència de tenir vida social, pq m'adono q no en tinc gaire ...
No sé que deuria canviar, ns q he de fer per conèixer gent nova i ser oberta... Quan estic amb gent, sovint em sento com lluny d'elles, com si no acabes de connectar...
Per exemple, l'any passat anava molt amb una tia del meu institut i ara ens em distanciat, la veritat una mica pq jo ja m'estava cansant de ser qui sempre insistia en fer coses i q tantes vegades em refusés... I la veritat esq a part d'ella no sé amb qui comptar, tinc més amistats però al no ser tant properes em fa com molta cosa escriure'ls per por a que m'ignorin o pq sento q sóc pesada i que la gent no li ve de gust estar amb mi... Sóc massa insegura? O es que m'ho penso massa?
A més he deixat de estar bé en soletat pq em sento molt trista d'estar tant sola.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot és important que valorem la nostra manera de ser. Vivim en un món on l'extroversió està sobrevalorada i sembla que totes les persones hàgim de gaudir de la vida social. I no és així.
Hi ha persones que necessiten contactar amb altres persones per carregar piles i d'altres que al contrari, que estar amb altres persones els gasta l'energia. I totes dues maneres de ser són igual de vàlides!
L'important és saber quina és la teva per poder conèixer-te i cuidar-te.
Després de dir això, si continues amb ganes de conèixer gent i ampliar el teu cercle, hauràs de començar a fer petits passos: cap a persones conegudes i escriure'ls per quedar i cap a persones desconegudes i presentar-te.
Fes un petit repte aquest estiu per conèixer gent nova i quedar almenys un cop a la setmana amb algú (per ex.). Fes-te el teu repte. Si vols ens el pots enviar i el revisem conjuntament.
L'única manera de superar la por és activant l'acció.
Una abraçada!
La Laura Centellas