hduiewk
hola! jo sempre havia sigut una nena molt primeta i baixeta. menjava molt poc, basicament pq mai tenia mooolta gana i menjar tampoc es que m'agrades gaire. ara, he començat a crèixer i estic veient que el meu cos està canviant. m'han crescut bastant les tetes i soc com més grossa en general. jo no em considereava gorda, pero si que es veritat que tinc més panxa que abans. ara, es com que tinc molta més gana i menjo molt més que abans. la meva mare es una mica estricta, i no em para de dir que estic gorda, que menjo massa i em fa sentir molt malament. per exemple, torno de quedar amb les amigues i em pregunta que he menjat agresivament i noseque. jo se que està bé menjar sa i no porqueries pero m'esta creant moltes inseguretats i ara cada cop que menjo (qualsevol cosa que no sigui fruita o verdura) em sento fatal i em miro al mirall i em veig lletja, gorda i voldria canviar moltes coses del meu cos. a més a més moltes vegades el que em diu que "no puc menjar" es pa o platans que no son coses que siguin no-saludables, sino que engorden mes que altres aliments.
em sento com una puta merda amb el meu cos i moltes vegades em comparo amb les meves amigues. elles estan super be i jo tinc un cos de puta merda. l'altre dia em vaig sentir fatal pq vam anar a la platja i em feia moltissima vergonya anar amb bikini.
ara he intentat menjar millor (fruita i verdura i no pa i pasta xocolata i coses d'aquestes) i fer esport pro no aconsegueixo sentir-me millor.
no he fet mai res de vomitar el menjar ni de no menjar durant dies pro necessito saber que puc fer per sentir-me millor amb el meu cos, acceptar-lo i tenir millor autoestima.
moltissimes gràcies pel que feu<3
Laura Centellas

Bon dia!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa!
Estàs a l’adolescència, aquesta etapa és de molts canvis, entre ells els físics i els emocionals. En aquest moment deixem de tenir un cos de nena per tenir un d’adulta. El nostre cos canvia, i és normal que hi hagi coses que no ens agradin tant com d’altres.
El consell que et donem és que acceptis aquests canvis. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les; el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. És cert que podem fer coses que millorar però mai des de l’obsessió. Com bé dius, et forces a no menjar certes coses que t’agraden, i aquí estàs tenint una mala relació amb l’alimentació. La bona relació amb el menjar és aquella equilibrada; tots els aliments ens aporten energia que necessitem per fer funcionar el nostre cos. Pensa que potser no pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. I, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canviar.
Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Com? Treballant la teva autoestima.Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas