Diferent?
Hola, fa molt temps que em sento molt diferent de tothom, no estic a gust amb la gent que m'envolta però crec que tampoc és culpa seva ja que són bones persones, crec que és més cosa meva... Crec que no encaixo. Aquesta es l'edat en la que tots els adolescents comencen a sortir de festa i disfruten moltíssim coneixent gent nova i fent noves amistats però a mi tot això no em va, no m'agraden les aglomeracions, el contacte durant gaire estona ni els sorolls forts així que prefereixo més estar tranquila, amb poques persones o inclús sola així puc fer la meva. A casa normalment el moment que estic amb la família es a l'hora de sopar i poc més ja que tampoc estem molt a casa i quan hi som prefereixo estar a la meva habitació i refugiar-me en les coses que m'agraden. Moltes vegades els pares em pressionen perque surti de casa o s'enfaden si no vull sortir. No es que no vulgui fer amistats ni relacionar-me però em costa, suposa un sobreesforç per mi. Estar lluny dels pares per mi també es sortir de la zona de comfort cosa que no soporto si no es per fer una cosa que estic acostumada a fer com per exemple anar a l'institut o a entrenar (aixo no els hi he dit mai però crec que ho saben).
Sembla que ningu entenen el que faig ni perquè ho faig... Però també he de confessar que hi ha coses que faig i que no tan sols jo entenc perquè les faig.
Laura Centellas

Hola!
No estàs sola, segurament hi haurà molts adolescents que se sentiran identicats/des amb la teva consulta. No hi ha dues adolescències iguals i per tant, no a tothom li agrada sortir de festa, anar a festivals o relacionar-se amb molta gent. Així que no, no ets diferent a tothom. .
Tot i així, si tens aquestes dificultats quan coneixes gent nova que acaba sent un sobreesforç per tu, si sents que les novetats t'atabalen molt i que no vols sortir de les teves rutines i que vols sentir-te a prop dels teus pares, potser els ho podries comentar. Potser un d'ells també se sent així i et pot ajudar, o potser decidiu demanar ajuda professional per trobar algunes eines que et puguin fer el dia a dia més fàcil.
Comparteix les teves inquietuds, veuràs que t'ajudarà a sentir-te més acompanyada.
Una abraçada!
La Laura Centellas