Estic prima o no?
Hola, el meu problema es que soc una contradicció
M'explico:
Jo estic prima, i bastant, però tinc un complexe molt gran amb les meves cuixes perque les veig grasses.
Tambe em passa que "depen del dia" (se que sona estrany) em veig diferent al mirall, es a dir, hi ha dies que em veig molt prima, i hi ha dies que em veig com amb panxa i aixo em crea una inseguretat molt gran del meu pes (tot i que sigui prima)
He rebut comentaris de familiars de "menges molt, tot aixo va al cul i a les cames, acabaras grassa", i comentaris de les mateixes persones que diuen que menjo massa poc.
Jo no he deixat de menjar pero després de fer-ho em sento malament (emocionalment) i em començen a venir pensaments de que m'hauria d'aprimar, tot i que se que no cal
Que hauria de fer?
Gracies
Laura Centellas

Hola! Ets molt valenta preguntant i demanant-nos ajuda.
Al llarg de la vida sempre rebrem crítiques i comentaris. El consell que et donem és que t'acceptis tal com ets, a tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les, el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. És cert que podem fer coses que millorar però mai des de l’obsessió.
Com bé dius: "no he deixat de menjar, pero després de fer-ho em sento malament (emocionalment)"; pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que et valoris tal i com ets!!! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda, i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on podràs explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i, si cal, et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 934 549 109.
Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas