Abus sexual mentre dormia
Hola, volia venir a explicar que fa unes setmanes vaig quedar-me a dormir a casa d'una persona, i vam dormir tres en una mateix llit, com amics sense cap intenció de res, el tema es que durant la nit em vaig despertar i em vaig adonar que el noi que tenia a un costat m'estava tocant sota la roba interior. Sé que la culpa no es meva, pero tot i aixi no puc deixar de culparme per "haver-me quedat a dormir", "haverme posat enmig de les dues persones i no a un costat", "haver dormit només amb pantalonts curts i un top de pijama perque feia calor" "no haver avisat a l'altre persona perque estava paralitzada" ... I no sé com afrontar-ho i deixar de pensar que la culpa es meva o buscar raons per les que ho va fer.
Laura Centellas

Hola bonica,
Primer de tot, gràcies per explicar-nos-ho i voler-ho compartir. Ens sap molt greu que hagis viscut aquesta situació i et donem tot el nostre suport des d'aquí.
Una de les conseqüències més immediates d'una persona que ha patit un abús és la sensació de culpabilitat i de certa responsabilitat. I això no és veritat. Els límits son molt clars i la persona que va abusar de tu n'és completament conscient. En cap moment hi va haver consentiment ni tampoc desig de ser tocada, i aquesta persona ho sabia. És el culpable de tot.
Des d'aquí t'animem a demanar hora a un Servei d'Informació i Atenció a la Dona per poder-ne parlar i treure't aquesta culpabilitat. Allà també et podran orientar si vols prendre algun tipus de mesura legal o de denúncia pública.
Necessites sentir-te acompanyada del teu entorn. Nosaltres som aquí. Escriu-nos sempre que ho necessitis.
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas