L'edat amorosa
Holaaa, que tal? Espero que estigueu molt bé.
Sóc una noia i tinc 15 anys. Fa mesos que m'agrada un noi que te 17 anys. D'aquí a 2 setmanes farà 18. Ell i jo no som res, però si que m'agradaria.
Ell sempre diu que les diferències d'edat fan que una relació sigui d'una manera o una altra. I jo no li dono moltes voltes perquè no ens portem tant. Ara sé que podría ser il•legal sortir amb un de 18 tenint 15 pero quan tingui 16 crec que és legal. O no? Es que tinc aquest dubte.
Pero també tinc un altre, les diferències d'edat són molt importants en una relació? I quin és la màxima quantitat de diferencia que s'han de portar, per a una relació?
Moltes gràcies. I espero que estigueu passant unes bones vacances malgrat la calor que fa.
Adeuuu:))
Laura Centellas

Hola!
Aquest és un temàs!
A nivell legal l'edat de consentiment per tenir relacions sexuals son els 16 anys. Això vol dir que tenir relacions d'edat amb una persona menor de 16 anys és delicte. Tot i així, s'admetria una excepció en cas que hi hagi proximitat per edat i maduresa psicològica.
En resum, un diferència de 3 anys a la teva edat és una diferència força important, sobretot pel que fa al nivell de desenvolupament i als projectes vitals. Tu encara estàs a secundària/batx i ell ja està al món laboral o universitari. Segurament els interessos que teniu seran diferents i costarà ajustar les vostres vides.
No hi ha una diferència d'edat que marqui una línia, però sí que cal valorar si aquesta diferència d'edat implica un abús de poder. Ex: Jo soc més gran i sé del que parlo, tu ets massa petit/a.
Esperem haver-te aclarit una mica els dubtes.
Una abraçada!
La Laura Centellas