Cor trencat, 3 relacions amb la meva parella trencades
Bona nit,
Estic molt angoixada. No pensava pas q aquest 2022 em portes aixo, espero q em sentin be els apats seguents i q pugui dormir. Resulta que aquest dissabte hem d anar a casa del meu tiet, i es veu que la meva mare li ha dit al meu germa, que vindrà amb nosaltres en el cotxe de la meva parella, i q aniriem tots 3, i en un principi, la meva parella li va dir a la meva mare que ja es veuria, i ara la meva mare diu que ja s ha acabat amb ell, q no es pensava q era aixi, i q jo soc una mala filla x no portar el meu germa, sempre q no faig el q volen la meva mare em diu mala filla, lpk el meu germa mitja no vol anar amb els meus pares pk van mes aviat, i no es vol llevar aviat, i pk triguen molt x anar al bany i mil motius mes, i ara el meu germa quan li ha dit que al final no el vol portar, el meu germa ha dit q llavors no hi va i q aixo no es fa, q es mal noi, q per un dia q no tinguem intimitat que no passa res. I ell no vol cedir, i mes despres del q m han dit i q encara q no m haguessin dit tampoc x la manera q son els meus pares q tenen una mentalitat antiga pk tenen 77 la meva mare i 73 el meu pare i, es clar, ara no se q passara dissabte i q passara al Nadal, espero q es recomponguin les 3 relacions amb ell, pk aquest 18 d desembre fem els 10 anys. Ell ha fet malament de no cedir? Qui te rao? Ells o la meva parella? M agradaria saber la teva opinio respecte al tema pk jo ara tinc el cor trencat i tots els organs malament per l ansietat. Se ls hi passara i faran com si res? No seran rancorosos? Pk tots a casa meva ho son, fina i tot el meu germa gran, menys jo. On puc trucar o a on em puc dirigir pk m ajudin a recomposar aquestes 3 trencades? Moltes gràcies. Q sabeu que el vostre servei ajuda molt i salva vides en casos greus d depressio.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules, ens animen a seguir amb la nostra feina.
Pel que expliques, sembla que la teva parella i la teva família tenen alguns estira-i-afluixa en la seva relació. Nosaltres no podem prendre partit sobre qui té raó, ja que caldria conèixer les versions de cadascú, els motius pels quals ha actuat així i la importància que té per cada persona.
El més important és que tu en pateixes les conseqüències i aquí és on hem de poder treballar. Ens demanaves ajuda professional i et recomanem que busquis una psicòloga especialitzada en teràpia familiar que et pugui ajudar a tenir un mapa de la teva família i les necessitats de cadascú. A vegades entendre-ho pot ajudar a comprendre millor la persona i les seves reaccions.
En aquest cas concret, sembla que la discrepància és entre la teva parella i la teva mare, així que deixa que ho resolguin. Si la teva parella fa 10 anys que és a la família, ja trobaran algun espai per parlar-ne. Confia-hi.
Queda molt per Nadal, deixa que es vagi posant tot a lloc i cadascú assumeixi la seva part de responsabilitat: la teva mare, la teva parella i el teu germà. És el seu conflicte, no te'l facis teu.
Una abraçada!
La Laura Centellas