Menjo per ansietat
Ella/elli: Hola! Consulta rapida, me n'adono que quan tinc ansietat m'he acostumat impulsivament a menjar, com a metode per "alleujar", tot i que ara es aixo, ironicament, el que em dona ansietat.
Algun consell per trencar amb aquest habit? La veritat em preocupa força.
Moltes gràcies!!!
Laura Centellas

Bon dia! En primer lloc, gràcies per la teva consulta i confiar amb nosaltres.
L’alimentació i les emocions estan estretament relacionades. Moltes vegades quan patim estres, ansietat, estem tristos o avorrits tenim la necessitat de menjar per satisfer “algo”.
Pel que ens expliques, s’està convertint en un problema, ja que succeeix de manera recurrent i impulsiva.
Per gestionar l’ansietat podries posar-li paraules a les teves preocupacions, a través de l’escriptura o parlant-ho amb algú. Així mateix, pots buscar activitats que t’agradin per
distreure la teva atenció del menjar (llegir, mirar una sèrie, fer esport, pintar, escoltar música...). És important fer activitats que ajudin a relaxar-te, com meditar, fer respiracions, ioga, etc. Així mateix, intenta fer petits refrigeris al llarg del dia per evitar passar gana. Finalment, a l’hora de dinar, és important que no ho facis amb presses, pren-te el teu temps i sigues conscient del que fas.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia.  Es un espai on pots desfogar-te i explicar el que et preocupa. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas