menjar
hola!
des de fa temps que els meus pares em repeteixen tota l’estona que m’acabi el menjar, que menji més, que em posi més menjar al plat… Jo sempre he set de poc menjar, i no tinc mai gaire gana, però quan els hi dic que ja en tinc prou ( que ho penso de veritat), no em creuen.
Sempre em fan comentaris del pal “estas als ossos”, “no menjes res”… que em fan sentir malament, apart sempre em miren amb cares de desaprovació.
El meu cos està bastant bé, però per culpa del que em diuen els meus pares i àvies, no puc parar de pensar en que menjo o molt o poc. quan menjo menys que les altres persones és quan em sento tipa i agust amb el que he menjat, però després em venen les veus dels meus pares dient-me que menjo molt poc, així que faig un esforç molt gran per seguir menjant, i quan he menjat “bé” ( segons ells), sento que la panxa em reventarà de mal i per altra banda em sento malament per haver menjat tant.
Laura Centellas

Holaaa! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Com bé saps, els aliments són necessaris i bàsics en la nostra vida, ens aporten energia i nutrients per funcionar, per tant hem de menjar de tot i de manera equilibrada. Per aquesta raó, segurament els teus pares estaran preocupats. En relació als comentaris, a casa saben aquest malestar que et generen? Estaria bé parlar-ho perquè ho tinguessin en compte. Pel que em comentés, també estaria bé que consultessis a un especialista (nutricionista, metge...) amb els teus pares, d’aquesta manera us podria orientar sobre l’alimentació equilibrada. De totes maneres, et deixem el telèfon de l’Associació contra l’Anorèxia i la Bulímia, que ofereix un servei gratuït d’acollides telefòniques. Tant tu com els teus pares podeu trucar per resoldre dubtes i us podem ajudar a gestionar-ho. El telèfon és: 93 454 91 09.
Una forta abraçada!!
La Laura Centellas